رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت دادگستری سمنان از شرکت‌های دانش بنیان / ۱۹۲ واحد تولیدی احیاء و از بیکاری یک هزار و 500 کارگر جلوگیری شد

12:46 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۷۷۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل استان سمنان همزمان با هفته قوه قضاییه از ۴ واحد تولیدی و دانش بنیان به همراه اعضای شورای قضایی استان سمنان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی ضمن حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ۳ واحد دانش بنیان که در عرصه های مختلف خدمات رسانی فعالیت دارند ، بازدید و دستورات قانونی جهت رفع مشکلات مطروحه از سوی مدیران آن واحدهای مربوطه را صادر کرد.

وی ادامه داد: در پی جامع عمل پوشاندن به فرمان رهبر معظم انقلاب در حمایت از شرکت های دانش بنیان با رویکرد اشتغال آفرینی و در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه حمایت جدی از واحدهای تولیدی و جامعه نخبگان در دستور کار دستگاه قضایی استان است که به همین منظور دفتر حمایت قضایی از شرکت های دانش و اشتغال آفرین در مرکز استان افتتاح شد.

عبدالهی در ادامه از شرکت نساجی دُرین ریس سمنان که اولین شرکت در صنعت نساجی جمهوری اسلامی ایران است و دارای بزرگترین آزمایشگاه تکنولوژی نساجی به صورت دائمی و بزرگترین تکنولوژی ماشین آلات نساجی کشور است که با ۳۵۰ نیرو به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه تصریح کرد : تکیه به شرکت های دانش بنیان و اراده جوانان نخبه این مرز و بوم جایگاه علمی کشور را در دنیا متمایز کرده است ، به نظر می رسد شرکت های دانش بنیان می توانند در عرصه کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده های به محاکم قضایی نیز نقش مهم و به سزایی را ایفا کنند ‌.

وی افزود : دستگاه قضایی استان سمنان در سال گذشته موفق به حمایت جدی به منظور احیا و رفع مشکل ۱۹۲ واحد تولیدی در سطح استان با همکاری نهادهای دولتی بوده است که در نتيجه این حمایت از بیکاری یک هزراو 500کارگر جلوگیری به عمل اورده شده است و این حمایت در سال جاری نیز تداوم دارد .

عبدالهی در این بازدید به بازرس کل استان سمنان دستور دادکه گزارشات نظارتی عنوان شده از سوی مدیر واحد تولیدی هوشمند افق را پیگیری کند و نتایج این بازدید جهت طرح در دفتر حمایت قضایی از واحد های تولیدی و دانش بنیان و اشتغال آفرین دادگستری استان بررسی و مسائل مربوطه را نیز مرتفع کنند .

گفتنی است شرکت نانو ترکیب سمن دارا در حوزه فرآوری ماده شیمیایی نانوسیلیکا که از مواد اولیه در جهت تولید رنگ های صنعتی و تایر خودروها فعال است که بلحاظ کیفی و برآورد هزینه بانمونه وارداتی اونیک و بی.ان.تری آلمان رقابت می کنند.

شرکت پارس آزمای جامع کومش در حوزه نمونه گیری ،آزمایش و اعتبارسنجی استاندارد لوله های فاضلاب و پایش صحت کارکرده سازه ای وممیزی مقاومت هادی سیم و کابل توکار و روکار ساختمانی در استان سمنان فعال است .همچنین شرکت همراه افق هوشمند از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر سمنان که در حوزه نگهداری، ساماندهی ،تحلیل سیستماتیک الگوریتم‌ها، چارت،شیت بندی،کدینگ های سازمانی ، الگوسازی رفتاری داده های محصله از کلیه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد در سطوح ملی ، منطقه ای و بین المللی فعالیت دارد.
انتهای پیام/


برچسب ها: سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *