ما ایرانی‌ها منجی یهود در بابل بودیم/ نقش اسرائیل در منطقه بسیار مخرب است

17:11 - 13 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۷۰۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور، گفت: همانطور که صدراعظم اتریش اشاره کرد برخی از کشور‌های اروپایی یک بدهکاری تاریخی به اسرائیل دارند که آن به ما ربطی ندارد؛ اما یهود به ما بدهکاراست؛ ما ایرانی‌ها منجی یهود در بابل بودیم و ما آن‌ها را نجات دادیم و آن‌ها مدیون ایران و ایرانیان هستند.

////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به اتریش طی نشست خبری مشترک با «سباسدین کورتز» صدر اعظم این کشور اظهار کرد: مذاکرات بسیار مفیدی را با صدر اعظم اتریش پیرامون مسائل مختلف دوجانبه و برجام و مسائل منطقه‌ای برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: اراده دو کشور ایران و اتریش بر این است که تبادلات تجاری و فرهنگی و علمی و توریستی را بتوانیم ادامه دهیم و در زمینه مسائل بانکی و مالی نیز بتوانیم راه حل‌های مناسبی را پیدا کنیم تا لطمه‌ای به روابط اقتصادی ما نخورد.

روحانی با بیان اینکه در زمینه برجام نظرات تهران و وین کاملا یکسان است گفت: ما معتقدیم برجام یک دستاورد مفید برای همه است؛ و امروز نیز معتقدیم که باید تلاش کنیم این توافق باقی بماند؛ ایران و اتریش هم‌نظر هستند که کار امریکا در خروج از برجام خلاف قانون و خلاف تعهدات بین‌المللی است و خروج امریکا از این توافق به نفع هیچ کس نیست. وحتی آن یکی دو کشور کوچک هم که از خروج امریکا از برجام حمایت می‌کنند مرتکب اشتباه می‌شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: به طرف اتریشی نیز گفته‌ایم که بقای ما ما تا زمانی است که احساس کنیم از منافع برجام به‌طور کامل برخورداریم.

وی با اشاره به مذاکره با صدراعظم اتریش پیرامون مسائل منطقه‌ای از جمله یمن و سوریه اظهار داشت: ما امروز در خصوص یمن با چهار کشور اروپایی در حال مذاکره هستیم و علاقمندیم که مردم یمن از این وضع خارج شوند که البته راه این امر آن است که به عربستان کمک نشود و عربستان بفهمد که از طریق نظامی مسئله یمن حل و فصل نخواهد شد.

روحانی با اشاره به نقش ایران در پایان ناآرامی در سوریه گفت: هدف اصلی ما در سوریه ضربه به داعش و سایر تروریست‌ها بود و علیرغم حمایت‌های امریکا و اسرائیل از داعش ما توانستیم این گروه تروریستی را شکست دهیم و ما در کنار دولت و ملت سوریه راه خود را ادامه می‌دهیم تا همه تروریست‌ها در این کشور از بین بروند و حامیان آن‌ها از جمله اسرائیل نیز کاملا مایوس شوند.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: همانطور که صدراعظم اتریش اشاره کرد برخی از کشور‌های اروپایی یک بدهکاری تاریخی به اسرائیل دارند که آن به ما ربطی ندارد؛ اما یهود به ما بدهکاراست؛ ما ایرانی‌ها منجی یهود در بابل بودیم و ما آن‌ها را نجات دادیم و آن‌ها مدیون ایران و ایرانیان هستند.

وی افزود: ما با یهودی‌های دنیا روابط بسیار نزدیکی داریم، اما صهیونیست‌ها به‌عنوان گروه اشغالگر و ظالم که مردم غزه را در محاصره نگه‌داشته‌اند و مردم بی‌گناه را بمباران می‌کنند و در سوریه دخالت می‌کنند و از داعش حمایت می‌کنند و مجروحان داعشی را مداوا می‌کنند شناخته می‌شوند؛ بنابراین نقش اسرائیل در منطقه مخرب است.

روحانی خاطرنشان کرد: البته هدف ایران و اتریش واحد است و آن عبارت از ایجاد امنیت و صلح در منطقه بسیار حساس خاورمیانه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *