79 هزار و 981 پرونده در یک سال گذشته در محاکم عمومی و انقلاب کرمان رسیدگی شد

9:32 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۵۱۶۵
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان گفت: در یکسال اخیر 79 هزار و 981 پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: در یکسال اخیر 79 هزار و 981 پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی افزود: از این تعداد 29 هزار و 994 پرونده مربوط به مجتمع قضایی حقوقی، 12 هزار و 830 پرونده مربوط به مجتمع قضایی خانواده، 21 هزار و 410 پرونده مربوط به مجتمع قضایی محاکم کیفری دو و جرایم اقتصادی، 6 هزار و 894 پرونده مربوط به مجتمع قضایی انقلاب، 7 هزار و 215 پرونده مربوط به واحد اجرای احکام حقوقی و یک هزار و 638 پرونده مربوط به واحد اجرای احکام کیفری بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: راه اندازی مرکز مشاوره در دادگستری با همکاری کانون وکلا ومرکز وکلای قوه قضائیه، تشکیل کمیته صلح سازش توسط بسیج حقوقدانان، تلاش جهت افزایش اطلاعات عموم مردم از طریق پاسخ دهی سئوالات حقوقی در برنامه های صدا وسیمای کرمان و راه اندازی مجتمع جرایم اقتصادی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی محاکم عمومی و انقلاب کرمان در یکسال اخیر بوده است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: تلاش جهت کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از مجازات های جایگزین حبس، بازدید مستمر از زندان وراهنمایی زندانیان مهریه جهت تقدیم دادخواست اعسار و تعدیل اقساط به انگیزه کاهش جمعیت زندانیان، ساماندهی حقوقی بعضی مشکلات مسکن مهر و جلوگیری از ورود پرونده های آنها به دادگستری و ارسال ماهانه حدود چندین فقره پرونده جهت سازش به شوراهای حل اختلاف از دیگر اقدامات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی به جلوگیری از ورود قریب هزار پرونده به دادگستری از طریق تشکیل جلسات اداری با مجموعه کثیرالشاکی نیز اشاره و بیان کرد: جلوگیری از وردی ماهانه قریب800 پرونده به دادگستری عنوان فک پلاک از طریق ارسال دستورالعمل اداری به پلیس راهنمایی و رانندگی وفرستادن نماینده انتقال پلاک ها به آن پلیس نیز از اقدامات این مرجع جهت کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *