رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از یک واحد تولیدی‌ و صنعتی دانش بنیان بازدید کرد

9:37 - 07 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۵۰۶۷
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از یک واحد تولیدی‌و صنعتی دانش بنیان در شهرستان گرمه بازدید کرد.

خبرگزاری میزان -همزمان با هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت اله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در فاجعه هفتم تیرماه سال 1360، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، در جریان بازدید از یک شرکت دانش بنیان از نزدیک در جریان روند انجام امور قرار گرفت و طی گفت‌وگوی اختصاصی با مدیر این واحد تولیدی و صنعتی دانش بنیان مهمترین مسائل و مشکلات مربوطه را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به شعار سال 1401 که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده حمایت تمام قد و قاطع دستگاه قضایی از فرایند تولید و اشتغال در استان را از جمله اولویت های اصلی دادگستری کل استان برشمرد و تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی موفق در سطح استان است که به عنوان تولیدکننده مواد اولیه پرکاربرد در صنایع نسوز ازجمله کاشی و سرامیک شناخته شده است.

وی در ادامه به مشکلاتی که این شرکت سابقا در دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مطرح کرده بود نیز اشاره کرد و گفت: مدیر عامل این شرکت در درخواست خود به دبیرخانه از قیمت بالای مواد اولیه که از کارخانه آلومینای ایران مستقر در جاجرم تأمین می شود گله مند بودند این موضوع بررسی شده و پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس دبیرخانه استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان در تشریح جزئیات مشکلات این واحد تولیدی تصریح کرد: بنا به گفته دست اندرکاران این مجموعه صنعتی موضوع طرح شده عمدتا حول محور خرید مواد اولیه با قیمت بالا و غیر از قیمت عمده فروشی است که در این صورت هزینه بیشتری برای خرید مواد اولیه صرف می شود که باعث افزایش هزینه های تولید و کاهش توان رقابت با محصولات مشابه می شود و روند تولید را با اخلال مواجه می سازد .

رئیس کل دادگستری استان همچنین از تشکیل کارگروه ویژه متشکل از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیران قضایی و صمت شهرستان گرمه به منظور بررسی ابعاد این موضوع از جمله قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه جهت رفع کامل این مشکلات شد.

مدیر عامل این شرکت گفتگوهای انجام شده در خصوص بررسی مشکلات طرح شده را در مجموع راهگشا و سازنده و نقش دستگاه قضایی را در حمایت از روند تولید و سرمایه گذاری در استان بسیار مفید ارزیابی و خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه قضایی مشکلات یاد شده را بررسی کند و در صورتی که راهکاری وجود دارد این شرکت دانش بنیان را در راستای بهبود وضعیت کمی و کیفی تولیدات و افزایش بهره وری کمک نماید.

مجید اجلالی از تلاش های دستگاه قضایی و فرایند پیگیری های انجام شده تا کنون قدردانی و ابراز امیدواری کرد :این تلاش ها بتواند مشکلات این شرکت را بزودی مرتفع کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دانش بنیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *