رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری هرمزگان: هیچ ایرانی فاقد شناسنامه‌ای در استان وجود ندارد

13:33 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۷۹۳
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت :در حال حاضر هیچ ایرانی فاقد شناسنامه در استان هرمزگان وجود ندارد.

خبرگزاری میزان -قهرمانی، نیز درهمایش سرایری قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، عنوان کرد: دادگستری استان در موضوع نظارت و پیگیری حقوق عامه پس از سفر رئیس قوه قضاییه به این استان در اسفندماه سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

وی، افزود: پس از سفر رئیس دستگاه قضا ۶۳ دستور از بازدیدها و سخنان رئیس عدلیه استخراج شد که ۲۷ دستور از این دستورات ماهیت حقوق عامه دارند از جمله این موارد بنادر، گمرکات و اموال تملیکی در دستورکار استان گرفت.

قهرمانی با اشاره به اینکه ۲۳ دستور از دستورات دستگاه قضا دادگستری استان را مکلف به آسیب شناسی و ارائه راهکار می کرد. بر همین اساس دادگستری استان تا کنون ۳۳ مکاتبه و گزارش با سازمان های مرتبط صورت گرفت که در نتیجه آن تعیین تکلیف کالاها در بخش های مختلف با رشد روبرو بود.

وی افزود: همچنین پس از سفر رئیس دستگاه قضا محموله ۴ هزار تنی گچ، آمبولانس، برنج ، پارچه و … تعیین تکلیف شد. همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ اظهارنامه گمرکی تعیین تکلیف شده و کالاها به صاحبان آن تحویل داده شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، عنوان کرد: دادسرای بندر عباس در دوره ۲ ساله ۲ هزار و ۶۲ دستور حقوق عامه در حوزه های مختلف صادر کرده است. همچنین در خصوص توزیع عادلانه بار میان کامیونداران و حمل یکسره بار کشتی ها، صید ترال، کاداستر اراضی، تعیین تکلیف محموله کاغذ و پرونده های مالیاتی شرکت ها دستوراتی در راستای رفع مشکلات و رسیدگی امور صادر شد.

قهرمانی در خصوص دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر صدور شناسنامه برای افراد ایرانی فاقد شناسنامه ، عنوان کرد: در راستای عمل به این دستور پس از شناسایی و صدور شناسنامه برای این افراد، در حال حاضر هیچ ایرانی فاقد شناسنامه در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *