تعيين قضات ويژه برای رسيدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری

12:59 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۷۱۴
رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری از تعیین قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، محمد حسین حاجیلو در سیزدهمین نشست شورای حفاظت از آزمون سراسری که با حضور نمایندگان دستگاه‌های امنیتی ،انتظامی و قضایی  برگزار شد  با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده در سال جاری و آمادگی لازم برای برگزاری یک آزمون سالم و رقابت عادلانه همراه با آرامش  گفت: با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری در روزهای برگزاری آزمون، قضات ویژه برای همه  استان‌ها و شهرستان‌ها پیش‌بینی شده تا بر اساس گزارش‌ها، ادله و مستندات ارائه شده به صورت ویژه نسبت به رسیدگی پرونده‌ها اقدام ‌نمایند.

وی افزود: با همکاری نزدیک نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی تلاش شده است تا در سال جاری امنیت و سلامت آزمون حفظ شده و ارتقا یابد و این تلاش‌ها در جهت آرامش بیشتر داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی و ضایع نشدن حق داوطلبان کوشا و پر تلاش است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان گرامی دقت کنند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیکی در حوزه‌های آزمون ممنوع است و توسط دستگاه‌های آشکارساز کشف خواهد شد که این تخلف محرومیت‌های شدید به همراه خواهد داشت. همچنین عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب نیز مجاز نیست و تحت رصد دقیق پلیس فتا، پلیس امنیت و مجموعه‌های نظارتی قرار دارد.

حاجیلو در مورد سایر تمهیدات حفاظت از آزمون سراسری، گفت: در سال جاری تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها با هدف آرامش خاطر داوطلبان و جلوگیری از اشتباه و همچنین افزایش امنیت آزمون افزایش یافته است ضمن اینکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای کشف هرگونه ابزار الکترونیک در هر ابعادی تهیه شده و در همه حوزه‌های آزمون سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بار دیگر خطاب به داوطلبان و والدین آنها تأکید کرد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد ممنوعیت هرگونه استفاده از ابزار الکترونیکی و ممنوعیت عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مدعی تقلب انجام شده است و بار دیگر تأکید می‌شود داوطلبان هر چه سریعتر از این گروه‌ها و کانال‌هائی که توسط افراد و گروه‌های مجرم که برخی از آنها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، خارج شوند. 

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان  کرد: با توجه به تمهیدات فراهم شده امکان تقلب و تخلف در آزمون سراسری میسر نیست بنابراین از داوطلبان عزیز انتظار می‌رود بر توانایی و تلاش علمی خود تکیه کنند و با آرامش خاطر آماده شرکت در یک رقابت سالم باشند .

در این نشست اعضای شورای حفاظت از آزمون‌ها تأکید کردند که اقدامات لازم برای رصد فضای مجازی و تدابیر نظارتی کافی  صورت گرفته و تمام تلاش خود را برای برخورد قانونی با متخلفان برگزاری آزمون سراسری بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان سنجش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *