رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نخستین نشست شورای مشورتی داوری کشور توسط مرکز توسعه حل اختلاف کشور برگزار شد

10:17 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۱۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با پنجمین روز گرامیداشت هفته قوه قضاییه نخستین نشست شورای مشورتی داوری کشور باحضور ریاست رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و اساتید حوزه علمیه، دانشگاه و رؤسای این مراکز برگزار شد.

خبرگزاری میزان -  حمید بابایی مدیرکل توسعه امور داوری و میانجی‌گری در نخستین نشست شورای مشورتی داوری کشور اظهارکرد: با توجه به مقررات ماده 4 «دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری» مصوب 1400/11/12 رئیس قوه قضاییه و به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان توسعه داوری در کشور، شورای مشورتی داوری به ریاست رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشورو با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و رؤسای این مراکز برگزار شد.

وی افزود: موضوع این نشست بررسی تخصصی و کارشناسی وضعیت داوری تجاری بین‌المللی در طرح جامع داوری است که خصوص آن 2 دیدگاه کلی مبنی بر حفظ و یا حذف و ادغام قانون داوری تجاری بین‌المللی مصوب سال 1376 وجود دارد.

مدیرکل توسعه امور داوری و میانجی‌گری همچنین با تأکید بر این ‌که بر اساس ماده 2 دستورالعمل یادشده، برای دستیابی به حل و فصل عادلانه و متقن اختلافات توسط داوران و نهادهای داوری مستقل و بی‌طرف به‌ عنوان یکی از بایسته‌های سند تحول قضایی، مکلف به رعایت اصول و قواعد مسلم حاکم بر حقوق داوری هستیم، تصریح کرد: اعضای این شورا از فعالان و اساتید متبحر در حوزه داوری هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: داوری مرکز توسعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *