رئیس دادگستری آذربایجان غربی: جمهوری اسلامی ایران نقطه امن و سنگر جبهه مقاومت مظلومان وآزادگان جهان است

17:47 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۴۳۴
مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی ۷ تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در مسجد لطفعلی خوان ارومیه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی ۷ تیر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: این ایام منتصب به فاجعه ۷ تیر ۱۳۶۰ شهادت یکی از بزرگان و استوانه های انقلاب دکتر شهید بهشتی است.

وی افزود: هفته قوه قضائیه یکی از بارزترین اقدامات تروریستی دست نشاندگان آمریکای جنایتکار بود و به دلیل جنایات تروریستی که از تاریخ ۶ تا ۱۲ توسط شیطان بزرگ آمریکا صورت گرفته، با تدبیر مقام معظم رهبری این هفته، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است.

عتباتی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر این امر را به عنوان یک فریب و عملیات فریب برای فشار آوردن برای دولتهای مستقل بکار می برند و وقتی به کودک کشی رژیم صهیونسیتی در فلسطین و یمن و لبنان نگاه می کنیم یک تفاوت اساسی و ساختاری در نوع حقوق بشر آمریکایی و حقوق بشر اسلامی ملاحظه می کنیم، در حقوق بشر اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی به کرامت انسان نگاه می کند ولی حقوق بشر آمریکایی یک نگاه منفعت طلبانه دارد و نمونه بارز آن شهادت سردار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی که در حوزه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونسیتی قدم بر می داشت ناجوانمردانه ترور و در مورد آن سکوت کردند ولی در مقابل اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موضع گیری می کنند.

وی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری داهیانه امام خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان یک نقطه امن و سنگر جبهه مقاومت و مظلومان منطقه و آزادگان جهان است و به همین دلیل دشمن به خیال خود می خواهد با فشار های همه جانبه این انقلاب از اصول خود عقب نشینی کند ولی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکست ناپذیر است و این را در عرصه های مختلفی همچون دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل تحریم های ظالمانه نشان داده است تا ارزشهای والای انسانی و اسلامی حفظ شود.

عتباتی در پایان گفت: امروز حجت بر ما تمام است و دستگاه قضایی استان همه توان و تلاش خود را در خدمت گزاری بی منت و صادقانه در سایه هدایت مقام معظم رهبری به مردم بکار می بندد چرا که به فرموده ایشان باطل السحر تمام نقشه های دشمنان خدمت بی منت و صادقانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه هم در این مراسم گفت: شهید بهشتی بنا به گفته امام راحل یک امت بود و این سخن امام مقام و منزلت این شهید بزرگوار را می رساند.

قریشی ادامه داد: امروز حقوق بشر آمریکایی با زینت دادن اعمال بد به عنوان حقوق بشر آنها را خوب جلوه می دهد و این روش شیطان است که تمام جنایت ها را به عنوان حقوق بشر اجرا و آنرا توجیح می کند از این رو امروز باید حقوق بشر آمریکایی تبیین شود و چهره زشت آن نشان داده شود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بود که دنیا را به چالش کشید و حتی محاسبه گران شرق و غرب نیز احتمال نمی دادند که دولتی بر پایه دین به وجود آید.

وی افزود: در زمان به وجود آمدن انقلاب اسلامی ایران دو قطب شرق و غرب در دنیا وجود داشت و با ظهور انقلاب سه قطب در جهان شد و با فروپاشی شوروی سابق دو قطب استکبار و نظام جمهوری اسلامی در دنیا باقی ماند و با توجه که مبانی این دو قطب مختلف بوده و اختلاف مبنایی دارند این اختلاف قابل حل نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: باید یقین داشته باشیم که پیروزی با جبهه مقاومت است چرا که این وعده الهی است که طاغوت و مستکبرین شکست خواهند خورد و شرط آن استقامت و مقاومت است.

حجت‌الاسلام آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این مراسم ضمن خیر مقدم مطالبی را در خصوص اقدامات تروریستی آمریکا و رفتار دوگانه جامعه به ظاهر حقوق بشری در خصوص این اقدامات تروریستی بیان کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *