75 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‎‌های استان مرکزی با کمک ستاد دیه آزاد شدند

17:49 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۱۸۹
مدير کل زندانهای استان مرکزی از رهایی 75 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در 3 ماهه ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی اسلام خواه با بیان اینکه 75 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در 3 ماهه ابتدای سال جاری تاکنون رها شدند، اظهار کرد: برای آزادی این زندانیان در مجموع حدود 27 میلیارد ریال از محل منابع مالی ستاد دیه استان و کشور و پرداخت وام از طریق بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و منابع مربوط به صندوق خسارت های بدنی و بیمه تامین و پرداخت شده است.

وی افزود: مبلغ کل بدهی این زندانیان که شامل جرایم غیر عمدی دیه، مهریه ، نفقه و بدهی مالی غیر کلاهبرداری بوده است 372 میلیارد ریال بوده است که با فرایند 1 اخذ گذشت شکات 2 پذیرش اعسار از سوی مراجع محترم قضایی 3 آورده خود محکوم 4 اعطای تسهیلات بانکی 5کمک های بلاعوض از سوی ستاد دیه استان و کشور و خیرین تامین شده است.

مدير کل زندانهای استان مرکزی گفت: در 3 ماهه سال جاری میزان کمک های نقدی خیرین استان در جشن‌های گلریزان مبلغ 34 میلیارد ریال بوده است‌.

مدير کل زندانهای و نائب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان مرکزی همچنین با اعلام تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در 3 ماهه اول سال 1401 گفت: 16 نفر از این زندانیان همزمان با بزرگداشت هفته قوه قضاییه از زندان آزاد شده اند.

وی در پایان ضمن اعلام این خبر که در حال حاضر تعداد ۱۱۰ نفر از محکومین جرایم غیر عمد محکومیت‌های تصادف و دیه،مهریه و نفقه، بدهی مالی غیر کلاهبرداری و…در زندانهای استان منتظر کمکهای خیرین هستند، از مردم خیر و نوعدوست استان مرکزی خواستاریم به منظور آزاد سازی زندانیان به آنها کمکهای نقدی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *