رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله به کی‌روش از نوع بسکتبالی/ وقتی شاهین‌طبع خودش را با «کارلوس» مقایسه می‌کند

9:41 - 12 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۱۷۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
انتظار می‌رود فدراسیون بسکتبال به سرمربی تیم ملی یادآور شود که از اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، با وجود این که تیم ملی فوتبال ایران توانست عملکرد خوبی در جام جهانی 2018 داشته باشد اما هجمه‌ها علیه کارلوس کی‌روش همچنان وجود دارد و این بار مهران شاهین‌طبع که سرمربیگری تیم ملی بسکتبال را بر عهده دارد در خصوص دستمزد کی‌روش به اظهارنظر پرداخته و گفته که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 3 بازی انجام داد و در این 3 بازی حتی 3 پاس سالم متوالی بین بازیکنان رد و بدل نشد.

وی همچنین عنوان کرده که پیروزی اول آنها نیز با گل به خودی حریف رقم خورد ولی مربی این تیم درآمدی آنچنانی دارد و وضعیت تیم ملی و امکانات آنها نیز مشخص است. مسئولان باید پاسخگوی این مسائل باشند.

در خصوص صحبت‌های شاهین‌طبع یک نکته اصلی وجود دارد که چرا وی خودش را با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مقایسه کرده است؟ آیا برد مقابل تیمی همچون قزاقستان که حتی در بسکتبال آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد تا این اندازه برای شاهین‌طبع هیجان‌انگیز بوده که این صحبت‌های احساسی را انجام داده است؟

شاهین‌طبع که از گرم بودن سالن بسکتبال آزادی گلایه کرده باید به این نکته توجه کند که شرایط بد سالن برای هر دو تیم بوده است. ضمن این که وی که این گونه به تیم ملی فوتبال ایران حمله کرده نباید فراموش کند که شاگردان کی‌روش در زمین فوتبالی تمرین می‌کردند که استاندارد نبود و بازی‌های تدارکاتی هم که انجام دادند هم با تیم‌های درجه چندم بود و حتی نتوانستند یک بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا انجام دهند اما با این حال ملی‌پوشان فوتبال ایران در 3 بازی که در جام جهانی انجام دادند تنها در یک بازی مغلوب شدند.

اگر شاهین‌طبع خودش را با کی‌روش مقایسه می‌کند پس حتما این توانایی را دارد که در صورت صعود تیم ملی بسکتبال به مسابقات جهانی می تواند مقابل تیم‌هایی همچون برزیل، آمریکا و ... نتایج خوبی کسب کند و حداقل اینکه تیمش با فاصله امتیازی دورقمی نتیجه بازی را واگذار نکند.

در همین مدت که شاهین طبع سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفته اتفاقات ناخوشایندی در این تیم رخ داده است که نمی‌توان آن را بی‌ارتباط به نوع مدیریت این مربی دانست. حامد حدادی ترجیح داد که تیم ملی بسکتبال را در اردوی چین همراهی نکند و شاهین‌طبع هم واکنشی در قبال این موضوع نداشت. بدون شک اگر چنین اتفاقی در تیم ملی فوتبال رخ می‌داد بازیکن خاطی دیگر نمی‌توانست حضور در تیم ملی را تجربه کند. مصداق این موضوع، کنار رفتن بازیکنان بزرگی همچون مهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری، هادی عقیلی و... از تیم ملی بود که به خاطر مسائل انضباطی از این تیم کنار رفتند.

بدون شک موفقیت تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی آرزوی همه است و تیم ملی بسکتبال نیز از این قائده مسثتنی نیست اما ای کاش در تیم ملی بسکتبال هم از مربیان کارکشته‌ای استفاده می‌شد که حداقل به لحاظ فنی در سطح بالایی باشند. حالا که شرایط برای حضور مربیان سطح بالای خارجی در تیم ملی بسکتبال فراهم نیست انتظار می‌رود فدراسیون بسکتبال به سرمربی تیم ملی یادآور شود که از اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای پرهیز کند در غیر این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده‌ای نه چندان دور بسکتبال ایران با حواشی بیشتری روبرو شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *