نقض قانون در بیش از 100 خانه مراقبتی کودکان در انگلیس

14:02 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۱۶۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان می‌گویند سودجویی شرکت‌های خصوصی از بخش مراقبتی کودکان، زندگی آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که بیش از 100 مرکز مراقبت از کودکان در انگلیس دارای نقض‌های جدی هستند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها مربوط به شرکت‌های خصوصی هستند.

به گزارش «گاردین»، تحقیقات «آبزرور» نشان می‌دهد بیش از 100 خانه مراقبتی کودکان تحت کنترل شرکت‌های خصوصی دارای نقض‌های جدی هستند.

در گزارش رسمی « Ofsted»، پرسنل کم آموزش دیده، مدیریت ضعیف و مجموعه ای از حوادثی که ایمنی کودکان را به خطر انداخته است، از مهم ترین نقایض فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه مراقبت از کودکان هستند.

شرکت‌های خصوصی در حال حاضر نقش بزرگی در ارائه مراقبت در انگلیس ایفا می‌کنند؛ به طوری که بیش از سه چهارم خانه‌های مراقبتی در این کشور در سال 2021 توسط این بخش اداره می‌شد.

رئیس هیئت مدیره کودکان و نوجوانان انجمن دولت محلی در این رابطه گفت «سازمان رقابت و بازار یافته‌های خود را تایید کرده است که ارائه‌دهندگان سهام خصوصی سودهای بسیار بالایی به دست می‌آورند.»

 به عنوان نمونه، « Graphite Capital» که در رستوران‌های زنجیره ای « Hawksmoor » سهام دارد، در حال حاضر در سه شرکتی که شش خانه مراقبتی را به شکل نامناسبی اداره می کنند، سهام دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که خانه‌های مراقبتی کودکان تحت مدیریت شرکت‌های خصوصی محیطی خطرناک برای زندگی کودکان هستند؛ ضمن این که مراقبت از کودکان به طور قابل توجهی تحت تاثیر استفاده زیاد از کارکنان موقت و غیبت زیاد کارکنان قرار گرفته است.

یک مقام دولتی انگلیس می‌گوید که «بازار» مراقبت از کودکان شکست خورده و سودجویی مشکل فوری این «بازار» است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *