واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به درگیری لفظی دبیر و پولادگر

11:05 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۱۴۲۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بحث پولادگر و دبیر شخصی نبوده و بیشتر نگرانی‌ها درباره اعتلای ورزش قهرمانی کشورمان است.

خبرگزاری میزان - کیکاووس سعیدی درباره شرایط اعزام کاروان ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی و حواشی بوجود آمده در مجمع روز گذشته فدراسیون کشتی و درگیری دبیر با پولادگر اظهارداتی داشت که در زیر گزیده آنرا می‌خوانید:

*خوشبختانه در زمان مناسب ستاد بازی‌ها اعزام کاروان کشورمان به بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه را تشکیل دادیم. اصغر رحیمی به عنوان سرپرست کاروان مشخص شد و کادر سرپرستی هم جلسات فنی با فدراسیون‌ها برای ارزیابی‌ها و هم جلسات مدیریتی و اجرایی برای پشتیبانی کاروان انجام داد.

*خوشبختانه بخش عمده‌ای از کارهای ارزی کاروان انجام شده است. مراحل تایید لباس و چمدان در حال انجام است. رشته‌ها مشخص شده و لیست ورزشکاران، همراهان، کادر سرپرستی و فنی ارسال شده است.

*تنها چالشی که با ستاد برگزاری مسابقات داریم، کاهش سهمیه همراهان است. متاسفانه این سهمیه را از 60 درصد به 25 درصد رسانده‌اند. این موضوع به هیچ وجه منطقی نیست زیرا در دوره قبلی به میزبانی باکو همه کشورها همین سهمیه 60 درصدی را داشتند.

*اعتراض خود را به ستاد بازی‌ها اعلام کردیم و موضوع در دست بررسی است. این کار ما را دشوار می‌کند. وقتی یک کاروان ورزشی 500 نفره به یک رویداد مهم اعزام می‌شود، جمعی از مربیان، سرمربیان، داوران، کادر پزشکی، درمانی، ماساژور، آنالیزور، مدیریتی، درمانی و پشتیبانی همراهانی هستند که حضور آنها ضروری است. کار برای ما دشوار شده است و پیگیر هستیم تا ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی مشکل را حل کند.

*درگیری پولادگر و دبیر در مجمع عمومی فدراسیون کشتی؟ درون خانواده ورزش همیشه این چالش‌ها و اختلاف سلایق وجود دارد. باید اخلاقیات را رعایت کنیم. مفاهمه داشته باشیم و ساختار را حفظ کنیم. باید به سمت آرامش و تفاهم حرکت کنیم. امیدوارم دیگر این مسائل پیش آمده را نداشته باشیم. فدراسیون کشتی در بحث مالی مشکلات و دغدغه‌های خاص خودش را دارد. وزارت ورزش دستگاه اصلی ورزش کشور، سیاست‌گزار، تامین کننده منابع، پشتیبان است و نقش نظارتی دارد. امیدواریم این مسائل رفع و سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

*سر شاخ شدن دبیر با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و اینکه آیا به فدراسیون کشتی حق می‌دهد؟ قضاوتی نمی‌کنم. در هر موردی معمولا انتزاعی صحبت کرده و در هر موردی درباره خودش صحبت می‌کنم. هر موضوعی شرایط خاص خودش را داشته و دارد اما به هر حال موضوع شخصی نیست و بیشتر نگرانی درباره اعتلای ورزش قهرمانی ایران است. فدراسیو‌ن‌ها تلاش می‌کنند آورده بیشتری داشته باشند و سهم بیشتری بگیرند تا منابع خود را تقویت کنند. وزارت ورزش هم ضوابط و چارچوبی دارد.

*مدیران ما باید به این‌ها باید در کنار هم نگاه کنند. باید با این موارد کنار آمده و تحمل داشته باشند. البته مسائل شخصی نیست و حل می‌شود. باید کنار هم بنشینیم و با گفت‌وگو این دغدغه‌های کاری را حل کنیم.

*اعتراض برخی فدراسیون‌ها به مجلس شورای اسلامی نسبت به اختصاص بودجه برای فدراسیون‌هایی مثل کشتی؟ باید از مجلس تشکر کنم که در این دوره به فکر تقویت منابع مالی فدراسیون‌های ورزشی هستند. در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته مجلس به این شکل ورود و حمایت کرده باشد اما درمورد مبنای تصمیم گیری برای اختصاص این بودجه مسئله وجود دارد. باید از دستگاه‌های مرجع مثل وزارت ورزش و کمیته المپیک طبق روند و جایگاه فدراسیون‌ها به لحاظ فنی، سطح فعالیت و عملکرد مشورت کرده و رایزنی می‌گرفتند. در این حالت بودجه متعادل تر و متوازن‌تر تقسیم می‌شد.

*البته کلیت این موضوع به سود ورزش است و جای تقدیر و تشکر از مجلس دارد. اعتراض فدراسیون‌ها هم به توازن موضوع است که برخی فدراسیون‌ها دیده نشد‌ه‌اند. فدراسیونی مثل تیراندازی که طلای المپیک به دست آورد یا شمشیربازی اعتراض کرده‌اند. البته نیت خیر و برای رویکرد حمایتی بوده است.

*کشتی ورزش اول ما است. از سال 1948 که در اولین دوره المپیک شرکت کردیم به بعد بیشترین مدال را داشته است. پس از آن هم وزنه برداری و تکواندو بودند. باید کشتی را در سبد حمایتی ببینیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *