شصتمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان افتتاح شد

23:24 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۷۲۹
یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رئیس کل دادگستری و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه افتتاح شد و بر این اساس تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان به شصت دفتر افزایش یافت.

خبرگزاری میزان- به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی علی عبدالعلی پور در محل بلوار شهدای خانوک اظهار کرد: انتظار از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این است که ضمن اجرای درخواست های مراجعان، در راستای صلح و سازش طرفین پرونده ها نیز اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: در صورتی که حرکت تلفیقی از اقدامات شوراهای حل اختلاف و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ایجاد شود، اعتماد مردم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزایش می یابد.

وی با اشاره به حرکت های هدفمند قوه قضاییه در راستای هوشمند سازی فرایندهای قضایی، اظهارداشت: نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در توسعه دادرسی های الکترونیک قابل توجه است.

معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر ۶۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان راه اندازی شده که به زودی با افتتاح دو دفتر جدید، روند ارائه خدمات قضایی به مردم تسهیل می شود.

مهدی بخشی افزود: از مجموع دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان، ۱۲ دفتر در مرکز استان کرمان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این مطلب که مهمترین کار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دسترسی آسان مردم به عدلیه است، اظهارکرد: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دسترسی مردم به خدمات الکترونیک از جمله‌ طرح دادخواست، طرح شکواییه و ارسال لوایح، تسهیل شده و افراد می توانند اسناد مورد نیاز برای پرونده های خود را با سرعت ضمیمه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۰ نیروی آموزش دیده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهارکرد: نیروهای مدیریتی و کارمندان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحت نظر دادگستری کل استان کرمان و کانون خدمات الکترونیک قضایی کشور فعالیت می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *