دیدار رئیس کل دادگستری استان یزد با آیت الله مدرسی یزدی/ دهشیری: ۵ واحد تولیدی پس از چند سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشتند

18:48 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۵۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با آیت الله مدرسی یزد از بازگشت ۵ واحد تولیدی پس از چند سال تعطیلی به چرخه تولید خبر داد.

خبرگزاری میزان – غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد به همراه مسئولان قضایی استان با آیت الله محمدرضا مدرسی از فقهای شورای نگهبان دیدار کرد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه این دیدار با بیان اینکه اطاله دادرسی، زخمی کهنه برقامت قوه قضاییه است، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فقره از پرونده‌های موجودی استان یزد رسیدگی شده است.

وی با اشاره به تبعات متعدد اطاله دادرسی برای قوه قضاییه و به دنبال آن برای جامعه، گفت: اطاله دادرسی تبعات سیاسی، امنیتی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: مجموعه قوه قضاییه و به تبع آن دادگستری کل استان یزد تمام تلاش خود را با کار جهادی جهت بهبود روند اطاله دادرسی به کار گرفته‌اند که ماحصل آن رسیدگی به تمام پرونده‎های ورودی در سال گذشته و همچنین رسیدگی و عملکرد کاهش۱۰هزار پرونده موجودی معادل ۲۳درصد است.

وی افزود: کاهش متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها به میزان ۱۸درصد یعنی ۹۳ روز، از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش اطاله دادرسی است.

دهشیری ادامه داد: ماحصل تمام این تلاش‌ها رسیدن موجودی پرونده‌های استان یزد به کمترین میزان ممکن در ۱۰ سال گذشته است.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان یزد در حوزه حل اختلاف از طریق صلح و سازش، گفت: شورای حل اختلاف استان در حال حاضر در جایگاه دوم کشور از حیث نرخ مصالحه 6/53 درصد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در راستای حمایت از تولید و صنعت و تحقق منویات مقام معظم رهبری، ۵ واحد تولیدی پس از چند سال تعطیلی به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان اینکه قطعا با آنچه شایسته مردم باشد فاصله داریم، گفت: در مجموعه قضایی استان یزد با انجام کار جهادی تمام ظرفیت‌ها را به میدان آورده‌ایم تا بتوانیم خدمات در خور شانی را ارائه کنیم و با برگزاری جلسات ملاقات مردمی، حضور مسئولان قضایی در مساجد و شهرستان‌ها و استماع حرف مردم به دنبال کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با اموزش و آگاه سازی و همچنین مردمی کردن ارتقا اعتماد عمومی به نظام قضایی هستیم.

دشمنان با علم به جایگاه پراهمیت قضا در نظام جمهوری اسلامی آن را اماج هجمه های خود قرار داده اند

در ادامه این جلسه، آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دستگاه قضا زیر ذره بین دوست و دشمن قرار دارد، اظهار کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای خدشه دار کردن این قوه به کار گرفته اند و ما باید با رعایت دقیق ضوابط و حرکت بر محور عدالت توطئه های آنان را خنثی کرده و رضایت خداوند متعال را به دست آوریم.

وی با اشاره به رسالت خطیر و حساس قوه قضاییه در جامعه، گفت: ذات کار قوه قضاییه به گونه‌ای است افرادی که به حق مورد ادعای خود نمی‌رسند از عملکرد این قوه ناراضی و دشمنان با سودجویی از این فرصت به دنبال ایجاد هزینه برای نظام هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: کمبود نیرو و منابع کار در قوه قضاییه باید تا سرحد امکان جبران شود اما قطعا عمل برای خدا در چنین شرایطی دارای اجر مضاعف است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *