معاون اول دادستان کشور: دادستان‌ها با اشراف بر قانون و حضور میدانی مدافع حقوق مردم باشند

17:42 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۲۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اول دادستان کل کشور، گفت: مردم کشور شایسته بهترین ها هستند و قضات و دادستان‌ها بایستی با اخلاق خوش و تسلط بر قوانین و حضور میدانی مدافع حقوق مردم باشند.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اظهارکرد : یکی از ادیانی که داعیه جهان شمولی دارد دین مبین اسلام است، که برای تمام لحظات بشریت و حیات فردی و اجتماعی نظام کاملی تدارک دیده و آیین و تکالیف خود را بر اساس امور اجتماعی  پایه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه با همه سختی ها در مسیر اصلاح امور حرکت کردند، افزود: در جامعه ای که تضارب آراء وجود دارد اگر نظمی در کار نباشد شاهد آشفتگی و بی نظمی خواهیم شد.

معاون دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: حیات اجتماعی ازحیات فردی برتر است و یک ضمانت اجرایی لازم دارد که آن هم قضا، قضاوت، رسیدگی و دادرسی عادلانه است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی یادآورشد: برای جلوگیری از اضمحلال اجتماعی بدون تردید دستگاه قضا نقش اساسی و حیاتی دارد، لذا لازم است قضات همه لایه های اجتماعی و قوانین کیفری و حقوقی را بشناسند و بدانند چگونه رفتار کنند و در مسیر احقاق حقوق مردم قاطع و جدی باشند.

وی همچنین اظهار کرد: دادستان ها باید تهدیدات و آسیب‌ها را بشناسند و با شناخت لایه‌های اجتماعی در لحظه تصمیم کرده و بر موضوعات کیفری و حقوقی مسلط باشند.

معاون دادستان کل کشور، اضافه کرد: دشمنان می خواهند مسئولانی در نظام جمهوری اسلامی سرکار بیایند که با خود و جامعه بیگانه باشند و مردم را ناراضی کنند و بین آنها و نظام فاصله بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اذعان کرد: این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و مدیران باید خود را خادم آنها بدانند و با رویکرد جهادی در مسیر رفع گرفتاری های مردم گام بردارند.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان قسم خورده با پیروزی انقلاب آشفته شده و شهید بهشتی را از انقلاب گرفتند و این رفتار استکباری همچنان نشات گرفته از رفتار آمریکای جنایتکار است و به همین دلیل  شعار مرگ بر آمریکا باید نسل به نسل منتقل شود تا آیندگان نیز با پلیدی استکبار آشنا شوند.

وی یادآور شد: دادستان ها توجه کنند که در کنار رافت و برخورد محبت آمیز و کریمانه با مردم باید با مفسدان، متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش جامعه با شدت و قاطعانه برخورد کنند تا متخلفان به گونه ای تنبیه شوند که آرامش جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین بیان کرد: دادستان‌ها باید همیشه در میدان باشند و خواب را بر خود حرام کنند تا خواب متجاوزان و متخلفان آشفته و امنیت جامعه تضمین شود.

معاون اول دادستان کل کشور در ادامه خطاب به قضات و دادستان‌ها گفت: بهتر است تا حد ممکن از مجازات جایگزین حبس استفاده کنید و براحتی حکم زندان ندهید تا رویکرد شما کاهش جمعیت کیفری در زندان ها باشد.

وی توصیه کرد:  دادستان‌ها صیانت از حقوق عامه را در اولویت قرار دهند و بدانند دشمنان با اقیانوسی از فساد و تباهی در فضای مجازی می خواهند مردم را دچار تردید و بی اعتمادی کنند، لذا رصد مستمر این فضا ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: از دادستان قزوین درخواست می کنیم با راه اندازی کارگروهی برای رصد فضای مجازی با کسانی که حجاب و عفاف را خدشه دار کرده و هنجارشکنی می کنند برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: آموزش ضابطان، تعامل و هم افزایی با مسئولان استانی، نمایندگان، استاندار، معاونان استانداری و شورای تامین، برخورد با گرانفروشان و محتکران در دستور کار مسئولان قضایی قرار گیرد تا رضایت مردم جلب شود.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئولان کاری نکنند که مردم از نظام دلسرد و نا امید شوند زیرا نظام براحتی بدست نیامده که به سادگی آسیب ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اعلام کرد: امروز مجلس، دولت و دستگاه قضا می خواهند مشکلات کشور را حل کنند، اما گرفتاری ها زیاد است و مردم باید صبوری کنند تا از مشکلات عبور کنیم.

وی همچنین یادآورشد: قزوین در همه زمینه ها چهره های درخشانی دارد و با تقدیم شهدای والامقام جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده و امیدواریم با حضور دادستان جدید در عرصه قضایی هم شاهد تحول خوبی در استان باشیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات محمد قاسمی، دادستان سابق، حسین رجبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *