ایجاد سامانه برخط اطلاعات تا فروش اینترنتی محصولات تولیدی زندانیان

8:57 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۱۰۳
سازمان زندان های کشور، در راستای ایجاد قوه قضاییه هوشمند اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه‌های «برخط اطلاعات، برخط فروش اینترنتی محصولات زندانیان، مرکز کارآفرینی زندان ها در بستر فضای مجازی و....» را انجام داده است.

خبرگزاری میزان- در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ایجاد قوه قضاییه ای هوشمند، سازمان زندان ها، سامانه های هوشمند متعددی را برای زندان های سراسر کشور طراحی و به کار گرفته است.

در همین راستا، راه اندازی «سامانه برخط اطلاعات» (متهمان بازداشتی – محکومان مشمول نهادهای ارفاقی ) یکی از سامانه های مورد استفاده شده در این بخش است. این سامانه با هدف «جلوگیری از ورود متهمان با جرایم سبک به زندان»،« کاهش هدفمند جمعیت کیفری»،«اطلاع رسانی به نهادهای ذی ربط» ایجاد شده است که می تواند تحول چشم گیری را در امور زندانیان به وجود بیاورد.

همچنین «ملاقات هوشمند از طریق بستر اینترنت» (شبکه مجازی) یکی دیگر از اقدامات هوشمند در تسهیل امور زندانیان و خانواده های آنهاست که با هدف تقویت ارتباط عاطفی خانواده زندانیان به کار گرفته می شود.

راه اندازی «سامانه برخط فروش اینترنتی محصولات زندانیان» – «حامی بازار» هم از جمله دیگر سامانه های هوشمند ایجاد شده در راستای تسهیل امور زندانیان است. این سامانه نیز تنها سامانه در زمینه فروش محصولات زندانیان قلمداد می شود و می تواند تاثیر بهره مندی زندانیان از اشتغال صورت گرفته را دوچندان کند.

راه اندازی «سامانه مرکز کارآفرینی زندان ها در بستر فضای مجازی» نیز از جمله سایر سامانه های هوشمند در زمینه تسهیل امور زندانیان قلمداد می شود و این سامانه هم با هدف «ایجاد فرصت شغلی جدید»، «ایجاد بستر جهت ارائه خدمات اشتغال»، «توسعه کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و خلاق» به کار گرفته شده است.

اما این پایان کار نبوده و در جریان ایجاد فضای هوشمند در زندان ها، مراقبت های الکترونیکی از زندانیان از طریق «پابند» و «دست بند» و «دادرسی الکترونیکی زندانیان» مدنظر بوده و این اقدام هم در تسهیل امور زندانیان و شرایط آنها تحول چشم گیری را به وجود آورده است.

سازمان زندان ها همچنین برای رسیدن به سازمانی هوشمند برای تولید پابند الکترونیک با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد منعقد کرده است به طوری که در حال حاضر هیچکدام از استان‌های کشور با کمبود پابند الکترونیک مواجه نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *