243 مددجوی زندان‌های استان همدان با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند

12:06 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۹۲۶۵
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: دستگاه قضایی استان در حوزه‌های اتقان و استحکام آراء، تعداد معفوین، میزان صلح و سازش و در رعایت توازن پرونده‌های وارده و محتومه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

خبرگزاری میزان- محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: ۴۸۱ هزار پرونده تا به امروز بررسی و ۲۴۰ قاضی آنها را بررسی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همه روسای قوه قضاییه بر این امر تاکید دارند که هم باید نیروی انسانی و هم بودجه سازمان افزایش پیدا کند، تا شرایط بهتری برای خدمت رسانی فراهم شود.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: یک چهارم پرونده ها توسط شورای حل اختلاف بررسی می‌شود که کار بزرگی است.

عدالتخواه عنوان کرد: در مدتی که که در این سمت فعالیت داشتم، ۵۵ شعبه برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها در کل استان افزوده شده بدون اینکه نیرویی تزریق شود.

وی تصریح کرد: در شیرین سو نیز شعبه ای راه اندازی شد و دو دادگاه عمومی بخش زند و آجین در دستور بررسی است.

رئیس کل دادگستری همدان ادامه داد: پرونده های ورودی به دادگستری استان ۸۸۳ هزار و ۷۵۸ فقره بوده که تعداد ۸۷۴ هزار و ۸۹۳ فقره مختومه شده است.

عدالتخواه ادامه داد: دستگاه قضایی استان در حوزه های اتقان و استحکام آراء، تعداد معفوین، میزان صلح و سازش و در رعایت توزان پرونده های وارده و محتومه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در استفاده از نهادهای ارفاقی ۲۸۸ هزار و ۵۶۰ ساعت خدمات عمومی رایگان به جای ۶ هزار و ۳۹۶ ماه حبس مجازات جایگزین ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: ۳ هزار و ۱۷۵ هزار تعداد احکام تعلیقی و یک هزار و ۱۱۴ مورد تعداد احکام آزادی مشروط و ۲۴۳ مورد استفاده از پابند الکترونیکی بوده است.

عدالتخواه همچنین گفت: مساجد همدان به کانون اصلاح تبدیل شده اند و یکی از مهمترین دستاوردهاست از سویی نیز دادرسی الکترونیک افزایش یافته‌است.

وی تصریح کرد: دفاتر خدمات قضایی از ۲۰ دفتر به ۲۳ افزایش یافته، بیش از هفت هزار جلسه دادرسی الکترونیکی انجام شده و در مجموع ۹۲درصد ابلاغ الکترونیک در مجموعه قضایی استان داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: کادر سازی و جانشین پروری در همدان به خوبی صورت گرفته است که از نیروهای جوان استفاده شده و ۲۳۶ تغییر سمت داشتیم که نشان از گردش بالای نیروها دارد.

عدالتخواه تصریح کرد: میانگین سنی دادستان ها پنج سال و روسای حوزه های قضایی چهار سال کاهش یافته است.
وی ادامه داد: تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته های معین مصلحین و معتذرین، تدوین و ابلاغ سه برنامه و استمرار آن ها در سال ۱۴۰۱ با توجه به سند تحول قضایی، ایجاد و راه اندازی سامانه های ساآب و وکلای مصلح از طرح های ابتکاری دستگاه قضایی استان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *