استاندار تهران: قیمت خرید دام از عشایر اصلاح می‌شود

9:29 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۸۴۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه لار بخش گردشگری است که باید طرح گردشگری مناسبی در این منطقه تدوین و عملیاتی شود.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای عشایری استان تهران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایری کشور، نمایندگان شهرستان های پاکدشت، فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی و همچنین شماری از معاونین، مدیران کل ستادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد. 

منصوری در این جلسه با اشاره به عزم دولت برای پیگیری مسائل و مشکلات عشایر اظهار داشت: حضور امروز من در این منطقه اولا برای قدردانی از تلاش های این قشر پرتلاش و همچنین احترام به فرهنگ اصیل و رشادت عشایر بود و دوما برای بررسی میدانی مشکلات عشایر استان تهران.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی عشایر استمرار پیدا کند و در این راستا با تمام توان درصدد رفع مشکلات این قشر هستیم و بایستی ابتدا موضوعات اقتصادی عشایر حل و فصل شود.

استاندار تهران عنوان کرد: در مورد اصلاح قیمت خرید دام البته گلایه هایی از سوی عشایر مطرح شد که تلاش می کنیم تا به قیمت عادلانه و‌ منصفانه برای خرید دام از عشایر برسیم و با توجه به اینکه قیمت گذاری در این خصوص به استان ها واگذار شده، حتما باید نظر عشایر استان تامین شود.

منصوری با اشاره به لزوم اجرای تعهدات شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: خرید دام از عشایر حتما باید با پرداخت به موقع مطالبات آنها همراه باشد، همچنین یکی از ظرفیت های مهم این منطقه بخش گردشگری است که باید طرح گردشگری مناسبی در این منطقه تدوین و عملیاتی شود. 

وی افزود: در مورد ایل راه ها در چهار محور از جمله شهرستان پردیس و پاکدشت مشکلاتی وجود دارد که معاونت عمرانی استانداری موضوع را پیگیری می کند تا مشکلات مرتفع شود.

استاندار تهران همچنین در مورد آبرسانی به عشایر، تقویت مجموعه درمانی، هماهنگی استقرار اورژانس، هماهنگی برای تعریف خطوط تردد اورژانس هوایی، افزایش سهمیه آرد عشایر و تامین حقآبه آنها دستورات لازم را صادر کرد. 

منصوری همچنین با اشاره به اینکه تخصیص منابع امور عشایری به صورت صد در صد نقدی انجام شده، عنوان کرد: زمین هایی جهت عرضه مستقیم دام عشایر اختصاص پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *