ابتلای 30 نفر به تب کریمه کنگو؛ توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید

8:43 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۷۱۰
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو، افراد توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: امین اسدی گفت: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته او، با توجه به اهمیت پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به شیوع تب کریمه کنگو و همکاری تمام دست اندرکاران، ستاد ملی تب کریمه کنگو به ریاست رئیس سازمان دامپزشکی تشکیل می شود.

اسدی می گوید، دامداران نسبت به حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم پاشی و ضدعفونی کردن واحدها اقدام کنند، همچنین از له کردن کنه با دست و از کشتار دام در محل های غیرمجاز اجتناب کنند.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به آنکه ویروس در برابر حرارت حساس است؛ بنابراین به افراد توصیه می شود که از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

همه ساله در فصل گرما با آغاز فعالیت کنه‌ها، تب کریمه کنگو شیوع پیدا می‌کند، اما طبق گفته رئیس سازمان دامپزشکی با رعایت نکات بهداشتی این بیماری به سهولت قابل پیشگیری است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *