آماده سازی محل استقرار کودکان مهاجر در روآندا در میانه نگرانی‌های حقوق بشری

11:46 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۷۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روآندا در حال آماده سازی برای انتقال کودکان مهاجر از انگلیس به این کشور است.

خبرگزاری میزان – روآندا در حال آماده سازی محل اسکان کودکان مهاجری است که قرار است از انگلیس به این کشور منتقل شوند.

به گزارش «گاردین»، براساس طرح جنجالی مهاجرتی موسوم به «روآندا»، ده‌ها هزار پناهجو از انگلیس به روآندا در شرق آفریقا منتقل می‌شوند.

انگلیس 120 میلیون پوند به عنوان پیش پرداخت اجرای این طرح به روآندا پرداخت کرده است.

نخستین پرواز این طرح پس از مداخله 11 ساعته دادگاه حقوق بشر اروپایی متوقف شد.

با وجود این روآندا مشغول آماده سازی برای انتقال مهاجران از انگلیس است و در همین چارچوب فضای استقرار کودکان مهاجر در حال ساخت است.

رئیس شورای پناهجویان گفت «از شنیدن این که ارائه دهندگان اقامتگاه های پناهجویی در روآندا برای کودکان آماده می شود، بسیار متحیر شدم.»

وی افزود «دولت انگلیس قصد دارد با هر فرد و در هر سنی براساس طرح ظالمانه روآندا که درد و رنج انسانی در پی دارد، برخورد کند.»

پیشتر و پس از آن که وزارت کشور انگلیس سه کودک پناهجو را به عنوان بزرگسال بازداشت کرد، نگرانی‌ها در مورد اخراج کودکان پناهجو به روآندا را افزایش یافت.

اعضای کنسرسیوم کودکان پناهجو و مهاجر شامل انجمن کودکان، شورای پناهجویان و … طی نامه ای که برای «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس نگرانی خود را از این موضوع اعلام کردند.

در این نامه آمده است « ما شدیدا نگران هستیم کودکان بدون همراه – که سن آن‌ها به اشتباه ارزیابی شده- به روآندا منتقل شوند که پیامدهای بسیار مخربی بر ایمنی و رفاه آن‌ها خواهد داشت.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است «در حال حاضر هیچ حفاظتی برای کودکانی که می‌گویند کودک هستند اما وزارت کشور با آن‌ها به‌عنوان بزرگسال رفتار می‌کند، وجود ندارد.»

آن‌ها تاکید کردند که به طور مرتب می‌بینند که وزارت کشور با کودکان ۱۴ ساله به عنوان فرد بزرگسال رفتار می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *