پوتین: عامل تورم جهانی، اقدامات غیرمسئولانه کشورهای عضو گروه هفت است

20:34 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۳۹۰
رئیس جمهور روسیه اتهامات اعضای گروه هفت مبنی بر اینکه عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تورم جهانی شده است را رد کرد و گفت که اقدامات غیرمسئولانه گروه هفت عامل این بحران است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی که در نشست ویدئوکنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس با میزبانی چین داشت، با رد کردن اتهامات اعضای گروه هفت مبنی بر اینکه عملیات ویژه روسیه در اوکراین عامل تورم جهانی است، گفت: افزایش شدید تورم دیروز اتفاق نیافتاده است بلکه این تورم نتیجه سال ها سیاست کلان اقتصادی غیرمسئولانه کشورهای عضو گروه هفت است.

وی به اختلال در زنجیره تامین و نظام مالی و تجاری جهان اشاره کرد و گفت: روسیه مانع صادرات غلات اوکراین نمی شود و برخی به این نگرانی های ساختگی دامن می زنند. روسیه آماده است تا به تمامی تعهدات خود در حوزه تامین محصولات کشاورزی، کود شیمیائی، حامل های انرژی و دیگر محصولات حیاتی عمل کند.

پوتین از تلاش برخی کشورها برای تضعیف نقش سازمان ملل در جهان انتقاد کرد و گفت: برخی موضوع ایجاد نظم مبتنی بر قانون را مطرح می کنند اما سئوال اینجاست که کدام قوانین منظور است و چه کسانی قرار است این قوانین را بنویسند.

وی همچنسن تلاش گروه بریکس پلاس به منظور ایجاد نظمی چندقطبی در جهان بر اساس مردم سالاری واقعی را خواستار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پوتین گروه هفت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *