بررسی عملکرد قوه قضاییه توسط خطبای جمعه کشور/ تقدیر از اقدامات انجام شده در دستگاه قضا

16:32 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۱۰۵
خطبای جمعه بسیاری از شهرهای کشور در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام شهادت آیت الله بهشتی به بررسی عملکرد قوه قضاییه پرداختند

خبرگزاری میزان – همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه و نزدیک شدن به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش خطبای جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به تقدیر از عملکرد قوه قضاییه و بیان نقاط قوت و ضعف دستگاه قضا درمسیر احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد پرداختند.

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: از همه عزیزان تلاشگر و زحمتکش در قوه قضائیه که در ایجاد امنیت و تامین ارزش‌‌های انقلاب در تمام نقاط و ابعاد کشور فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنیم و امنیت خود و هویت انقلاب جامعه را مرهون زحمات ریاست این قوه و متولیان آن می دانیم.

آیت‌الله علیرضا اعرافی ، امام جمعه موقت قم با تقدیر و سپاسگزاری از قضات و کارکنان قوه قضاییه گفت: اهتمام به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضاییه، تاکید بر سرعت همراه با دقت در بررسی پرونده‌ها، داشتن رویکرد عملی و پژوهشی در مسایل مرتبط با دستگاه قضایی و بهره گیری از حوزه و دانشگاه در راستای تحقیقات بنیادی، آسیب‌شناسی و پیشگیری از جرایم، کمک به صنعت و حل مشکلات این بخش و سلامت دستگاه قضا از مسائل راهبردی قوه قضاییه است.

ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با بیان این نکته که نقش قضاوت در اسلام بسیارمهم است ادامه داد: عدالت باید در تمام امور از جمله توزیع بودجه، خدمت به مردم، خانواده و مسائل اخلاقی و رفتاری رعایت شود، چراکه وجود عدالت، رفاه و امنیت را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین اساس صدور حکم در جامعه اسلامی را برپایه عدالت دانست و گفت: قضات راهنمای کسانی باشند که نمی توانند از حق خود دفاع کنند.

وی در ادامه گفت: دستگاه قضایی در نظام اسلامی همواره سعی داشته و دارد تا به رسالت خود، یعنی عمل کردن به قانون و احقاق حقه حقوق افراد عمل کند و این کار با تلاش و زحمت شبانه روزی قضات این بخش صورت می پذیرد تا امانتی که به دست آنان سپرده شده را به اهلش برسانند.

امام جمعه زاهدان نیز به هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اشاره و بیان کرد: با شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان خداوند انقلاب اسلامی را بیمه و رهبر معظم را ذخیره این انقلاب قرار داد.

آیت الله محامی ادامه داد: هفتم تیر روز قوه قضاییه است که امیدواریم خداوند توفیق اجرای عدالت را عنایت کند و سیستم قضایی استان در جهت اقامه قسط و عدل بیش از پیش تلاش کند.

حجت الاسلام نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه وجود شهید بهشتی به قوه قضائیه جایگاه داد عنوان کرد: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن از موارد مورد تاکید رهبری بوده که امید است مورد توجه باشد. و امید است با حضور نیروهای کارآمد و تربیت مدیران شایسته برای سطوح قضایی و اداری شاهد پویایی و رشد و تعالی این مجموعه باشیم.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی نیز شاهد پیگیری‌های جدی از سوی مجموعه دادگستری هستیم که امید است در مبارزه با فساد و آلودگی‌ها هم در راستای پاکیزی جامعه از آسیب‌ها گام‌های ارزشمندی برداشته شود.

امام جمعه موقت ارومیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: امیدواریم فرهنگ عفو و گذشت در جامعه ما روز به روز ترویج یابد تا به صورت روزافزون، پرونده‌های ورودی به محاکم و زندانی‌ها کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، قوه قضاییه باید مامن و پناه مردم باشد و باید با سرعت در این مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت شهدای هفت تیر این هفته را به قضات تبریک گفت و تاکید کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا در حکم ریاست این دستگاه و در سخنرانی های ایشان آمده است، حضور مدیران کارامد و فاضل، توجه به خدمات پاکان و حفظ عزت آنان و در عین حال برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان بخشی از مطالبات ولایت فقیه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ارتباط و حضور در میان مردم، رسیدگی به شکایات و دعاوی و رفع خصومت ها بخشی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا است اما خدمات فراوان کادر قضا قابل تحصین و تقدیر است.

امام جمعه کرمان افزود: یک قاضی در استان پهناور کرمان همه همت خود را بر اجرای حدود الهی می گذارد لذا از دستگاه قضایی به ویژه ریاست دستگاه در استان قدردانی می شود و درخواست می کنم عملکرد خود را به گوش مردم برسانند و برخورد دستگاه قضا در مبارزه با گرانفروشی به نظر مردم برسد، دولت نیز در این حوزه کمک کند.

امام جمعه موقت شهرکرد نیز با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیرماه گفت: مجموعه قوه قضاییه با عمل به وظایف خود، کارنامه درخشانی دارد.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد تاکید کرد: امید است مجموعه قوه قضاییه همچنان به وظایف خود به‌درستی عمل کند تا کارنامه درخشان و موفقی داشته باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های اصناف و قوه قضائیه در استان و کشور، ادامه داد: عدالت محوری، حق گرایی و قانونمداری اساس سند تحول این قوه است و باید برخورد قاطع با متعرضان حقوق ملت و حمایت از اقشار محروم و همینطور کارآفرینان در دستورکار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی کشور در پیاده کردن موارد مورد نظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر خود را تعیین کرد و در چارچوب حرکت خود به خوبی ادامه داده است .

بیشتر بخوانید:

آیت الله صدیقی: قوه قضاییه نگهبان قانون و پاسدار امنیت مردم قانون مدار است/ رئیس قوه قضاییه خدمتگذار و فساد ستیز است

حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، عملکرد مباره با فساد را به نسبت قابل قبول دانست و گفت: هر چقدر قاطعیت در برخورد با مفسدان صورت بگیرد، حمایت مردم را دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که از برخورد قاطع با مفسدان به خصوص حوزه اقتصادی حمایت همه جانبه می‌کنند و مبارزه بدون تبعیض و رعایت حدود الهی با استقبال آن‌ها مواجه است.

قربانعلی دری نجف‌آبادی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک گفت: قوه قضاییه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران باید در تمام جهان الگو باشد، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف شده و سپس در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام های اساسی بردارند.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: صلابت، سلامت و استقلال سه اصل مهم در قوه قضاییه است و کارکنان این نهاد ارزشمند باید به اصول مهم و اساسی پایبند باشند و برای احقاق حقوق مردم با تمام وجود تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: اهمیت این قوه به اقامه عدل است، رفتار و گفتار بدون تبعیض از نشانه های ایمان است.

آیت‌الله نورمفیدی ، نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: در هر کشور، حکومت و دولتی سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه دارد که قوه قضاییه از قوای بسیار مهم است و بار حکومت‌ها و دولت‌ها بیشتر بر دوش قوه قضاییه است.

امام جمعه گرگان یادآور شد: قضات باید توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته نمایندگان این قوه با ایشان به مناسبت همین ایام، مبنی بر این که دستگاه قضایی باید مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشد تا شکایت مردم به حداقل برسد یا حتی وحود نداشته باشد، مورد توجه جدی خود قرار دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *