رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه از روند خدمات رسانی قضایی به مردم بازدید کرد/ خدمت‌رسانی معاونت ها و سازمان های دستگاه قضا به نمازگزاران

15:37 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۸۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
میز خدمت مسئولان قضایی در سومین روز از هقته قوه قضاییه در حاشیه نماز جمعه تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، ۱۰ میز خدمات رسانی قضایی در محل مصلی امام خمینی ( ره ) و در حاشیه نماز جمعه تهران برگزار شد.

میز خدمت دادستانی کل کشور همزمان با سومین روز از هفته قوه قضاییه در شبستان مصلی تهران برگزار شد و در این برنامه که مسئولان و مقامات قضایی از بخشها و سازمان های تابعه قوه قضاییه حضور داشتند علی اکبر بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رئیس دفتر دادستان کل کشور به همراه دوستدار مدیرکل امور عمومی دفتر در میز خدمت دادستانی کل کشور در شبستان مصلای تهران حضور یافته و به مشکلات قضایی نمازگزاران و مراجعه کنندگان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

همچنین میز خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با چهار معاونت «معاونت املاک و کاداستر»، «معاونت امور اسناد»، « اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری» و « مرکز مالکیت معنوی» در محل مصلی امام خمینی (ره) مستقر و به ارائه خدمات حقوقی به مردم پرداخت.

حسن بابایی در جریان برپایی میز خدمت رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل مصلی امام خمینی( ره ) حضور یافت و از نحوه خدمات رسانی صورت گرفته به مردم بازدید به عمل آورد.

همچنین میز خدمت رسانی «دیوان عدالت اداری» ، میز خدمت «دیوانعالی کشور» ، میز خدمت « دادستانی عمومی و انقلاب تهران» ، میز خدمت « دادستانی کل کشور» ، میز خدمت «دادگستری استان تهران»، «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور» ، میز خدمت «مرکز توسعه و حل اختلاف قوه قضاییه»، میز خدمت « سازمان بازرسی کل کشور» و میز خدمت «سازمان قضایی نیروهای مسلح» در محل مصلی امام خمینی(ره) مستقر و به خدمت رسانی حقوقی به مردم پرداختند.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کل کشور در جریان برپایی میز خدمت رسانی سازمان زندان‌ها در محل مصلی امام خمینی (ره) حضور یافت و از نحوه خدمات رسانی صورت گرفته به مردم، بازدیدی به عمل آورد.

سید حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران و اسماعیل جمیاری، معاون مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز با حضور در میز خدمات رسانی سازمان زندان‌ها پای صحبت‌های مراجعه کنندگان نشسته و نسبت به حل مشکلات آن‌ها همکاری لازم را انجام دادند.

همچنین در جریان این برنامه خدمات رسانی، صارمی، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه به همراه رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قصاییه از نحوه فعالیت میزهای خدمات رسانی حاضر در مصلی امام خمینی (ره ) بازدیدی به عمل آوردند.

در ادامه مسئولان حاضر در این برنامه، از نمایشگاه دستاوردهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله ساخت پهپاد عکس برداری هوایی که در تولید آن از توان شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی استفاده شده، بازدیدی به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید

نمایشگاه دستاوردها و میز خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می شود

رفاهی، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در راستای برپایی میزهای خدمت قضایی در حاشیه نماز جمعه تهران، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه ، اظهار کرد: در راستای دستورات ریاست قوه قضاییه پیرو برگزاری میز خدمت و ملاقات مردمی با مسئولان قضایی مکاتباتی در سراسر کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: از این رو مسئولان دستگاه قضا در سراسر کشور در محل برگزاری نماز جمعه مستقر شده و به انجام ملاقات‌های مردمی می پردازند.

رفاهی با اشاره به برگزاری میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: در جریان برپایی این میزهای خدمت، قریب بر ۲۰ میز قضایی به خدمت رسانی حقوقی به مردم پرداختند.

وی ادامه داد: میزهای خدمت‌رسان از معاونت و سازمان‌هایی نظیر سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان زندان‌ها، مرکز توسعه حل اختلاف، دیوان عالی کشور، دادستانی کل کشور، دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادگستری کل استان تهران، دیوان عدالت اداری و سازمان ثبت اسناد و املاک و چند سازمان و ارگان دیگر هستند که به انجام خدمت رسانی به مردم پرداختند.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: معاونت و سازمان‌های مورد ذکر با فرستادن چندین نماینده، به برپایی این میزهای خدمت کمک کردند.

وی با بیان اینکه پیرو برپایی این میزهای خدمت رسان، ارتباط بسیار خوبی بین مردم و مسئولان انجام شد، بیان کرد: مراجعان با حضور در روزهای خدمت در نظر گرفته شده در رابطه با مشکلات خود پاسخ‌های لازم را دریافت کرده و نسبت به انجام امور رضایت داشتند.

رفاهی تاکید کرد: در جریان برپایی این میزهای خدمت، مقامات و مسئولان قضایی دستورات و ارشادات لازم را پیرو مشکلات مردم صادر کردند.

مدیرکل ارتباطات قوه قضاییه بیان کرد: البته در جریان برپایی این میزهای خدمت، مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چندین میز خدمت را از معاونت‌های مختلف این سازمان در نظر گرفته بودند که این موضوع، موضوعی قابل توجه بود.

رفاهی با بیان اینکه فعالیت الحمدلله امروز فعالیت خوبی در راستای ملاقات مردمی با مسئولان صورت گرفت، تاکید کرد: از این رو تاکیدات رییس قوه قضاییه در این بخش امروز تحقق پیدا کرد و بسیاری از مردم پس دریافت خدمات قضایی ابراز تشکر کردند و خواستار این بودند که اینگونه اقدامات به طور مستمر در طول سال ادامه پیدا کند، اگرچه به واسطه حوزه ریاست قوه قضاییه و اداره کل ارتباطات مردمی، برنامه میز خدمات قضایی به طور هفتگی در محل شبستان نماز جمعه تهران برپاست و انشالله در صدد این هستیم تا این اقدام را با همکاری مسیولان قضایی در طول سال پوشش دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *