بازتاب حضور‌ سرمربیان پرتغالی در فوتبال ایران در رسانه معتبر این کشور

11:07 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۴۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رسانه‌های معتبر پرتغال به حضور و رقابت 2 مربی نامدار این کشور در لیگ برتر فوتبال ایران واکنش نشان دادند.

خبرگزاری میزان - شب گذشته(پنجشنبه) بود که باشگاه سپاهان اصفهان از سرمربی جدید خود رونمایی کرد؛ ژوزه مورایس.

دقیقاً ۲۴ ساعت بعد از اعلام رسمی هدایت استقلال توسط ساپینتوی‌ پرتغالی یک پرتغالی دیگر نیز روی نیمکت یکی دیگر از مدعیان لیگ برتر فوتبال ایران نشست تا برای نخستین بار شاهد نبر‌د 2 مربی پرتغالی در فوتبال ایران باشیم، اما این موضوع برای رسانه‌های این کشور نیز جالب توجه بوده است به طوری چند رسانه معتبر ورزشی پرتغال نسبت به آن واکنش نشان دادند و تحلیل‌های جالبی ارائه کردند.

نشریه «اوجوگو» پرتغال روایت جالبی از این انتقال داشت و نوشت: ژوزه مورایس بعد از مربیگری در الهلال عربستان اکنون راهی ایران شده و هدایت سپاهان اصفهان را برای مدت 3 سال برعهده گرفته است.

نکته جالب این است که مورایس در این فصل باید با ساپینتو هموطنش در لیگ ایران رقابت کند چون ساپینتو در این فصل هدایت استقلال تیم قهرمان لیگ ایران را برعهده دارد.

ساپینتوی پرتغالی هم ۲ روز پیش با استقلال قراردادی یک ساله و به شرط تمدید برای سال دوم امضا کرد تا جانشین فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی پوشان پایتخت شود.

همچنین نشریه «observador» پرتغال در این زمینه، نوشت: ژوزه مورایس که دستیار ژوزه مورینیو در اینترمیلان، چلسی و رئال مادرید بود، با سپاهان از لیگ برتر ایران قراردادی سه ساله امضا کرد.

مورایس با 4 قهرمانی در کارنامه اش پا به ایران گذشته تا پنجمین عنوان قهرمانی اش را کسب کرد. دستیار سابق مورینیو در قامت مربیگری دو بار قهرمان کره جنوبی در فصل های 2018/19 و 2019/20 و قهرمان لیگ عربستان با الهلال در فصل 2020/21، علاوه بر این قهرمان سوپرجام عربستان سعودی در فصل 2014/15 شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *