رئیس کل دادگستری استان اردبیل : استفاده از فن آوری های نوین به منظور کاهش اطاله دادرسی از مهم ترین برنامه های دستگاه قضایی استان است

22:17 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۰۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: استفاده از فن آوری های نوین به منظور کاهش اطاله دادرسی از مهم ترین برنامه های دستگاه قضایی استان است.

خبرگزاری میزان -  مراسم تجلیل از قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضایی استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین قضایی رئیس کل و مدیران سازمان های تابعه قوه قضاییه در ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان، هفته قوه قضاییه را تبریک گفته، از زحمات و تلاش های شبانه روزی قضات و کارمندان تشکیلات قضایی استان در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان قدردانی کرد.

وی در ادامه به ارایه گزارش عملکرد و تشریح برنامه های آتی دستگاه قضایی استان اردبیل پرداخت و گفت: در سال  گذشته در دادگستری استان در شعبات دادسرا، شورای حل اختلاف، محاکم حقوقی و تجدید نظر  به 430 هزار پرونده رسیدگی شده است که دادگستری استان در راستای کاهش اطاله دادرسی توانسته است زمان رسیدگی به پرونده ها را ۲۶ درصد کاهش داده و از ۶۰ روز به ۴۴ روز برساند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه اقدام بر اساس سند تحول قضایی را از دیگر اولویت های مهم دستگاه قضایی استان بر شمرد و خاطر نشان کرد: تلاش برای روز آمدی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای خدمت رسانی به مردم در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ها از مهم ترین برنامه های تشکیلات قضایی استان است.

وی، کاهش جمعیت کیفری زندان های استان و کسب رتبه اول کشوری در شاخص های ارزیابی از سوی مرکز و نیز رتبه اول کشوری در استفاده از پابند الکترونیکی در اسفند ماه گذشته و همچنین آزادی 460 نفر از محکومان جرایم مالی و غیر عمد با مبلغ محکومیت چهار و نیم میلیارد تومان توسط خیرین و ستاد دیه استان از دیگر اقدامات تشکیلات قضایی استان برشمرد.

وی روز آمدی دستگاه قضایی استان از طریق بکارگیری فن آوری های نوین از جمله ؛ ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، بروز کردن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، افزایش برگزاری دادرسی های الکترونیکی و نیز آموزش نیروهای زیر مجموعه برای استفاده از خدمات الکترونیکی قضایی را از مهم ترین رویکرد های دستگاه قضایی استان برشمرد که به جد دنبال می شود.

در پایان این مراسم از قضات و نمونه تشکیلات قضایی استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *