رئیس کل دادگستری کردستان:در یک سال گذشته ۲۱ هزار پرونده در دادگستری استان مختومه شده است

16:34 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۵۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در اولین روز از هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان کردستان ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان - در اولین روز از هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان کردستان ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به نقش بارز دستگاه قضایی به عنوان یکی از 3 رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ،اظهارکرد: قسمت اعظم مقاصد و اهداف نظام که همانا رسیدگی به تظلمات و رفع دعاوی است توسط این قوه انجام می شود و در رسیدگی های به پرونده قضایی در دادگستری استان کردستان دو اصل دقت و سرعت رعایت می شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : خوشبختانه در سال 1400 ، تعداد 21 هزار پرونده از موجودی دادگستری استان کسر شد و این موضوع منجر به کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شد.

وی افزود : در همین مدت 500 پرونده فساد در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنین 117 مورد تذکر ترک فعلی به مدیران استان داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود : در سال 1400 و در حوزه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تعداد 99 جلسه آموزشی برای نیروهای مسلح استان برگزار شد و همچنین برای 80 نفر از ضابطین قضایی این دوره های آموزشی برگزار شد و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه عملکردی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : در سال گذشته و با ورود بازرسی استان ، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شد و همچنین با نظارت بر مرزهای استان تعداد 200 کانتینر کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود : در سال 1400 و در حوزه پزشکی قانونی استان کردستان 60 هزار مراجعه مردمی به این اداره انجام شد و خوشبختانه با افتتاح پزشکی قانونی شهرستانهای سروآباد و دهگلان ، در تمام استان این اداره فعال شد و استان کردستان تنها استان در کشور است که در تمامی شهرستانهای آن پزشکی قانونی فعال است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین به رتبه برتر و شاخص کشوری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در پاسخگویی به مکاتبات مراجع قضایی استان و همچنین کسب رتبه دوم کشوری در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی خبر داد و افزود : در استان کردستان 108 دفتر اسناد رسمی ، 115 دفتر ازدواج و 63 دفتر طلاق وجود دارد که در سال 1400 ، بالغ بر هزار و 300 مورد بازرسی از این دفاتر توسط بازرسین اداره کل ثبت اسناد استان صورت گرفته است .

در ادامه این دیدار ، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری کردستان و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان ، اظهارکرد : شهید آیت الله دکتر بهشتی اسطوره قضاوت در نظام جمهوری اسلامی است و این شخصیت بزرگوار با قضاوت های والامنشانه الگوی تمامی قضات ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود : قضاوت شغل شریف و بزرگی است و اگر به درستی و سلامت انجام شود موجبات رضایت خداوند متعال را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود : خوشبختانه وضعیت دستگاه قضایی استان کردستان امیدوار کننده و نویدبخش است و این را می توان از مراجعات مردمی به دفتر بنده استنباط کرد و رضایت مردم از دستگاه قضایی استان کردستان موید این مطلب است که دستگاه قضایی استان کار خود را به نحو احسن انجام می دهد و در خدمتگزاری به مردم پیشگام است .

انتهای پیام/


برچسب ها: قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *