آلمان سطح هشدار درباره گاز را افزایش داد

13:30 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۴۶۳
آلمان در پی کاهش جریان واردات گاز از روسیه، سطح هشدار درباره گاز را افزایش داده است.

خبرگزاری میزان - آلمان امروز پنجشنبه «مرحله هشدار» طرح گاز اضطراری خود را در واکنش به کاهش عرضه روسیه آغاز کرد.

خبرگزاری «رویترز» ضمن اعلام این خبر نوشت «این اقدام جدیدترین تشدید تنش بین اروپا و مسکو از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین است که وابستگی این بلوک به گاز روسیه را آشکار کرده و جرقه جستجوی دیوانه‌وار برای منابع انرژی جایگزین را برانگیخته است.»

این تصمیم که توسط وزیر اقتصاد آلمان اعلام شد، به ویژه برای بزرگترین اقتصاد اروپا که روابط قوی انرژی با مسکو از دوران جنگ سرد ایجاد کرده است، نشان دهنده یک تغییر آشکار است.

دولت آلمان زمانی که با خطر کمبود عرضه طولانی مدت گاز مواجه شود «مرحله هشدار 2» یک طرح اضطراری سه مرحله‌ای را فعال می‌کند و از نظر تئوری به شرکت‌های برق اجازه می‌دهد قیمت‌های بالا را به صنعت و خانوارها منتقل و در نتیجه به کاهش تقاضا کمک کنند.

«رابرت هابک»، وزیر اقتصاد آلمان، ضمن اعلام این هشدار گفت «آلمان سطح هشدار در مورد گاز را پس از کاهش عرضه روسیه افزایش داد.»

«هابک» ضمن بیان این مطلب که « گاز اکنون یک کالای کمیاب در آلمان است» گفت «همه اقدامات سیاسی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که گاز کافی دریافت می‌کنیم.»

وی تاکید کرد «اگر پس از تعمیرات، گاز از طریق نورد استریم یک نرسد، به اقدامات دیگری نیاز خواهیم داشت.»

آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین موجب ایجاد بحران انرژی در کشورهای اروپایی شده است.

پیش از این نیز «فاتح بیرول»، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، هشدار داد «مقام‎های اتحادیه اروپا باید برای توقف کامل صادرات گاز روسیه آماده شوند چرا که توقف عرضه ممکن است در اوایل زمستان امسال رخ دهد.»

«بیرول»، همچنین خواستار اتخاذ همه اقدامات اضطراری، برای مثال، راه اندازی نیروگاه‌های برق قدیمی با سوخت زغال سنگ که قبلاً تعطیل شده بودند، به منظور حفظ ذخایر گاز موجود، شد.

این در حالی است که اخیرا انجمن زیرساخت گاز اروپا گزارش داد که میزان ذخیره‌سازی کشورهای اروپایی به طور متوسط ۵۵ درصد است.

حجم گاز ارسال شده به اروپا از روسیه در پس زمینه تحریم‌های ضد مسکو تغییر کرد و در پاسخ به آن، کرملین خواستار پرداخت هزینه عرضه گاز به روبل شد.

همچنین یک نهاد صنعتی در آلمان هشدار داد که اگر عرضه گاز روسیه به طور کامل متوقف شود، آلمان با رکود مشخصی مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که ایتالیا می‎گوید برای کمک به شرکت‌ها برای پر کردن مجدد ذخایر گازی برای جلوگیری از بحران عمیق‌تر در زمستان، حمایت مالی ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *