3 دفتر سیار خدمات قضایی در استان خراسان جنوبی به منظور ارائه خدمات به هموطنان روستانشین و مرزی راه اندازی می‌شود

10:31 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۰۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای تحقق وعده رئیس دستگاه قضا در ارائه خدمات رایگان به مردم در مناطق کم‌برخوردار، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از راه اندازی 3 دفتر خدمات قضایی سیار با همکاری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در این استان و به منظور ارائه خدمات به مرزنشیان و هموطنان ساکن روستا در استان خراسان جنوبی، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در هفته قوه قضاییه اقدامی جهادی برای اولین بار به صورت آزمایشی در کشور و در استان خراسان جنوبی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: از آنجایی که اکثر دفاتر خدمات قضایی فعال در استان خراسان جنوبی بیشتر در شهرستان‎ها و بخش‌ها مستقر هستند از این رو شهروندان این استان برای انجام شکایت، تظلم خواهی و ارسال لوایح قضایی خود مجبورند تا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجایی که هموطنان ساکن در استان خراسان جنوبی بیشتر در حاشیه مرز و روستاهای دورافتاده سکونت دارند و یا عشایر این استان دسترسی به دفاتر خدمات قضایی ندارند، مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با همکاری دادگستری کل استان خراسان جنوبی در اقدامی مشترک قصد دارند تا 3 دفتر خدمات قضایی را به صورت سیار راه اندازی کنند که این دفاتر سیار در سطح شهرستان‌هایی مانند زیرکوه، درمیان و نقاط مرزی تردد داشته باشند.

بیشتر بخوانید

با پیگیری دستگاه قضایی فعالیت دو شرکت در خراسان جنوبی از سر گرفته شد

وی افزود: هریک از هموطنان ساکن در روستاها و نواحی مرزی استان که مشکلات قضایی دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر سایر خدمات قضایی موارد و درخواست‌‌های خود را در حوزه قضایی مطرح کنند تا با رسیدگی به معضلاتشان، گامی مهم و مثبت در خدمت رسانی به هموطنان برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد، افزود: ارائه این خدمات به صورت رایگان است و بابت ثبت شکایات و لوایح، وجهی اخذ نخواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *