75 مددجوی زندانی از زندان های استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند

0:01 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۶۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت هفته قوه قضاییه تعداد 75 زندانی با استفاده تخفیفات و ارفاقات قانونی از بند حبس رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

خبرگزاری میزان - در آیین آزادسازی این زندانیان که با حضور اعضای شورای قضایی استان و جمعی از مقامات قضایی دادگستری در محل زندان مرکزی شهرکرد برگزار شد عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری قضات از ارفاقات قانونی برای کمک به زندانیان و محکومان جرایم غیر عمد گفت: باید در کنار انجام فرآیندهای اصلاحی و تربیتی محکومان، ظرفیت های قانونی برای بهره مندی ایشان از تأسیسات ارفاقی نیز لحاظ شود؛ چراکه گاهی ماندن طولانی مدت افراد در زندان بر روند اصلاح آنها اثر معکوس دارد.

 علیمحمدی بیان کرد: دستگاه قضایی استان تلاش دارد تا با استفاده از بسترهای قانونی زمینه اصلاح برخی از محکومین را در جامعه و در کنار خانواده فراهم سازد.

وی ابراز امیدواری کرد: طعم شیرین آزادی و کنار خانواده بودن موجب گردد تا زندانیان آزاد شده هیچگاه خطاهای گذشته خود را تکرار نکنند و همواره برای سعادمندی خود و خاواده شان بکوشند.

در این آیبن حمیدرضا حیدری مدیرکل زندانهای استان نیز با اشاره به چگونگی روند آزادسازی زندانیان اظهار کرد از مجموع 75 مددجوی زندانی تعداد 60 نفر از تخفیفات و ارفاقات قانونی بهره مند شدند.

 وی افزود: مابقی این افراد با تلاش و حمایتهای ستاد دیه استان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، انجمن حمایت از زندانیان و کمک و یاری خیرین از بند حبس آزاد می شوند.

گفتنی است پس برگزاری آئین آزادسازی زندانیان اعضاء شورای قضایی و مقامات قضایی دادگستری استان با حضور در بندهای مختلف زندان مرکزی شهرکرد با زندانیان دیدار و به مشکلات و درخواستهای ایشان رسیدگی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *