رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از زندان مرکزی این استان بازدید کرد / افتتاح مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان

22:22 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۵۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن بازدید از زندان مرکزی این استان مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی را افتتاح کرد.

خبرگزاری میزان - همزمان با اولین روز از هفته قوه قضاییه و در راستای تحقق تکالیف و سیاست های مرتبط با ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با همراهی دادستان مرکز استان و بیش از ۳۰ نفر از قضات استان از زندان مرکزی اردبیل بازدید کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه این بازدید و در مراسم  افتتاح مجهزترین و کامل ترین کارگاه گوهرتراشی استان در زندان مرکزی اردبیل، گفت: در اولین روز از ایام هفته قوه قضاییه و با حضور تعداد بیش از ۳۰ همکار قضایی از  معاونین قضایی ، دادگاه های تجدیدنظر استان ، دادسرای مرکز استان، دادگاههای عمومی شهرستان مرکز استان ، توسعه حل اختلاف استان و مسئولان و قضات حوزه های قضایی سرعین ، نیر ، هیر و نمین، بازید جامع و سه ساعته از زندان مرکزی اردبیل به عمل آمد که مطابق برنامه ریزی انجام شده از تمامی بندها و بند نسوان بازدید صورت گرفت.

وی در مورد افتتاح کارگاه گوهرتراشی نیز افزود : تجهیز کارگاه تراش سنگ های قیمتی و زینتی با سرمایه گذاری خیرین محترم شرکت جاویدان خرد زرّین - بهره بردار معدن عقیق شهرستان نمین - و با همکاری اداره کل صمت استان در محوطه زندان مرکزی اردبیل و با استاندارد های به روز کارگاهی ، راه اندازی شده است و سنگ های اولیه آن نیز از داخل استان تهیه می شود که با کمک خیرین و ارگان های ذیربط زمینه صادرات محصول نهایی این کارگاه نیز میسّر شده است.

وی ادامه داد: مدجویان کارآموز با سپری کردن دوره های آموزش علاوه بر اشتغال در داخل زندان و کسب روزی حلال برای خانواده خود ، پس از اتمام دوره های آموزشی ، گواهینامه بین المللی دریافت کرده و می توانند بعد از آزادی از زندان به درآمدی مکفی برای گذران زنگی خود دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در پایان ضمن تقدیر از بانیان این کار خیر افزود : فرهنگ سازی سوق وقف های خیرین بزرگوار استان به سمت نیازهای تولید و اشتغال استان ، بالاخص در مورد  اقشار آسیب دیده یکی از بهترین راه کارها جهت ایجاد اشتغال پایدار و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است. 

در ادامه، مسئولان حوزه قضایی تابعه نزدیک مرکز استان با مددجویان مرتبط با حوزه های قضایی خود ملاقات کردند و پس از استماع مشکلات مطرح شده توسط مددجویان، دستورات لازم قضایی را صادر کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *