رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۵ درصد از ابلاغ‌ های قضایی استان زنجان الکترونیکی انجام می‌شود

22:02 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۵۶۳
رئیس کل دادگستری استان زنجان با ارائه گزارش عملکرد یک ساله در حوزه دادگستری، به هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیکی در این حوزه اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از ابلاغ های ما به صورت الکترونیکی انجام می شود.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزارشد، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر کوه خواری در اراضی روستای پایین کوه اظهارکرد: بنیاد مسکن و ضابطان مربوطه، با فوریت نسبت به بررسی این موضوع اقدام کنند در صورت صحت کوه‌خواری باید برگردانده شود.

وی افزود: اگر کوه خواری در این حوزه صحت داشته و خلاف ضوابط واگذار شده باشد، باید برگردانده شود.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن می تواند به افراد واجد شرایط فاقد مسکن که اهل همان روستا باشند واگذار کند، تصریح کرد: اما هرگز نمی تواند به افراد غیر و خارج از ضوابط، زمین واگذار کنند و در غیر این صورت زمین های واگذار شده باید برگردانده شوند.

رئیس کل دادگستری زنجان گفت: بنیاد مسکن به هیچ‌وجه نمی تواند بر خلاف ضوابط و مقررات و خارج از ضوابط واجد شرایط، زمین واگذار کند.

حجت الاسلام نیارکی در خصوص پرونده شهرداری هم با بیان اینکه، تعدادی از افراد مربوط به پرونده شهرداری هنوز در زندان هستند اظهار کرد: یک یا ۲ نفر هم اعاده دادرسی کرده‌اند.

وی گفت: حکم اغلب محکومین پرونده شهرداری زنجان اجرا شده و یا در حال اجراست.

رئیس‌کل دادگستری زنجان در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دستگیری های امسال در خصوص جرائمی مانند رشوه و اختلاس به رقم بالایی برسد، افزود: یکی از شهرداران در یکی از شهرستانها در بازداشت موقت، سه نفر افراد مرتبط و سه نفر از سایر مسئولان در حوزه های شهری نیز به اتهام رشوه و اختلاس، دستگیر شده اند.

حجت الاسلام نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه 2 پرونده در خصوص برخورد با فساد نیز به تازگی تشکیل شده و در مراحل اولیه است، اظهار کرد: اگرچه برخورد با فساد سختی های خود را دارد اما خوشبختانه در این حوزه، فشاری روی قوه قضاییه نیست چون برای ما فرقی نمی‌کند که دستگیر شدگان وابسته به کدام جناح یا دولت هستند و فهم آن هم برای ما اهمیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی آنها به هر جناح یا دولت، تاثیری در انجام کار ما ندارد تصریح کرد: وابستگی افراد به گروه یا دولت خاص، خللی در انجام کار ما نداشته و ما کار خودمان را بدون هیچ اغماضی انجام می‌دهیم.

۹۵ درصد از ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان، همچنین ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله در حوزه دادگستری، به هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیکی در این حوزه اشاره کرد وگفت: ۹۵ درصد از ابلاغ های ما به صورت الکترونیکی انجام می شود.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه ابلاغ به صورت الکترونیکی محاسن و فواید بیشماری دارد اظهار کرد: حفظ آبرو و حیثیت اشخاص، اطمینان از حصول ابلاغ توسط مخاطب و صرفه جویی در هزینه و زمان افراد، تنها بخشی از فواید ابلاغ الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه پنج درصد ابلاغ ها هنوز به صورت سنتی انجام می شود، افزود: این تعداد مربوط به افرادی است که هنوز در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اند.

رییس کل دادگستری استان زنجان، گفت: آنها هنوز نمی دانند با ثبت ثنا و انجام الکترونیکی ابلاغ ها، حقوق آنها حفظ می شود.

حجت الاسلام نیارکی تاکید کرد: در خواست ما این است که در سامانه ثنا ثبت نام کنند تا ابلاغ های الکترونیکی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را ۳۰ هزار و ۹۱۳ مورد در استان زنجان اعلام کرد و گفت: این تعداد افراد، هزینه گواهی عدم سوء پیشینه را با کمترین هزینه و زمان ممکن دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، راه اندازی پرونده الکترونیک شخصیت متهم را ۱۴۷ مورد، ابلاغ الکترونیک قضایی را یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۴۲ مورد، پرداخت اینترنتی هزینه های دادرسی را ۲۴ هزار و ۲۵۶ مورد و پرداخت اینترنتی نیم‌عشر و جرایم را یک هزار و ۸۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: ثبت نام الکترونیک قضایی ۸۴ هزار و ۱۷۶ نفر و تعداد ثبت نام ثنا از سال ۹۶ تا ۲۸ خرداد امسال هم ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ نفر بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *