مراغه‌چیان: نباید انتظار 3 گانه از ساپینتو داشت/ مربی خارجی بهترین انتخاب برای جانشینی مجیدی بود

14:24 - 03 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۲۰۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو به نظر می آید که بتواند در استقلال موفق شود و بعد از شفر و استراماچونی یک نام ماندگار از خود به جا بگذارد.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص انتصاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: استقلال بعد از مجیدی نیازمند یک مربی تراز اول بود تا بتواند دوران خوش مجیدی را در استقلال ادامه دهد. ساپینتو به نظر می آید که بتواند در استقلال موفق شود و بعد از شفر و استراماچونی یک نام ماندگار از خود به جا بگذارد.

وی افزود: شناخت زیادی از دوران مربیگری ساپینتو ندارم، اما مسلما کارنامه و رزومه خوبی داشته که مورد تایید مدیریت باشگاه قرار گرفته است. هر شخصی که جایگزین مجیدی شود باید تنها حواشی باشگاه را کنترل کند. استقلال با همین ترفند موفق شد فصل پیش را بدون باخت سپری کند. گزینه ایرانی ممکن بود در فصل جدید بعد کسب نتایج ضعیف مورد غضب هواداران قرار بگیرد، اما انتخاب مربی خارجی برای جانشینی مجیدی بهترین انتخاب بود، زیرا هواداران در زمان استراماچونی نشان دادند که کاسه صبرشان در برابر خارجی ها بیشتر است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در این رابطه ادامه داد: زمانی استراماچونی به استقلال آمد و با وجود کمبود نفرات در ترکیب موفق شد بعد از چند هفته نتایج خوبی بدست بیاورد. مجیدی زمان حضورش در استقلال وحدت خوبی در اردو آبی پوشان به وجود آورد و ساپینتو هم می تواند از این شرایط استفاده کند و موفقیت های استقلال را تداوم ببخشد. احتمال دارد که ساپینتو در هفته های ابتدایی نتیجه دلخواه را بدست نیاورد، اما با حمایت هواداران قطعا می تواند استقلال را روی سکوی نخست نگه دارد.

* وجود وریا غفوری در ترکیب استقلال نعمت است

مراغه‌چیان درباره تاثیر رکوردهای مجیدی بر عملکرد ساپینتو در فصل جدید تصریح کرد: اینکه استقلال در فصل گذشته نتایج درخشانی کسب کرد از کسی پوشیده نیست، اما نباید انتظار داشته باشیم که ساپینتو در فصل جدید سه گانه بگیرد و یا اینکه معجزه کند و بدون باخت قهرمان شود. باید در هر حال از او حمایت شود و به عنوان یک پیشکسوت از تمامی پیشکسوتان می خواهم که او را حمایت کنند تا بار دیگر روی سکوی قهرمانی بایستیم.

وی در پایان در خصوص تمدید قراردادها و جذب بازیکن جدید خاطرنشان کرد: باید تمام بازیکنان قهرمان فصل گذشته را حفظ کنند. آرمان رمضانی و مطهری در چارچوب شناسی شاید ضعیف باشند، اما هروقت در ترکیب قرار گرفتند روحیه گلزنی تیم افزایش داشته است. وجود وریا غفوری در ترکیب استقلال نعمت است و در شرایطی که سرمربی تیم خارجی است وریا می تواند با حضورش در استقلال به یک رهبر تمام عیار در ترکیب تبدیل شود. مدافعانمان را به هر طریقی باید نگه داریم و در کنار آن یک مدافع و بازیساز تراز اول جذب کنیم. امید دارم که استقلال می تواند باز هم با اقتدار قهرمان شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *