قائم‌مقام، معاونان سازمان بازرسی کل ‌کشور و بازرسان کل استان‌ها از شرکت‌های‌ دانش بنیان بازدید کردند

15:56 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۴۹۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در اولین روز از هفته قوه قضاییه با عنوان «حمایت قضایی از تولید دانش‌بنیان» و با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، قائم‌مقام و معاونان سازمان بازرسی کل ‌کشور و بازرسان کل استان‌ها از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - پس از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای در ۹ بند، تکالیف و ماموریت‌هایی را برای معاونان، رؤسای مناطق شش‌گانه و بازرسان کل امور مرکز و استان در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعیین کرد.

در این مدت اقدامات زیادی از سوی سازمان بازرسی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات و چالش‌های پیشروی این شرکت‌ها انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به احصاء قوانین محوری در حوزه تولید و به ویژه تولید دانش‌بنیان و ارسال نامه‌های هشداری و مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و… اشاره کرد.

بر این اساس در اولین روز از هفته قوه قضاییه با عنوان «حمایت قضایی از تولید دانش‌بنیان» و با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، قائم‌مقام و معاونان سازمان بازرسی کل ‌کشور و بازرسان کل استان‌ها از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان بازدید کردند.

بازدید قائم مقام سازمان بازرسی از پارک علم و فناوری جهادکشاورزی امام خمینی(ره) البرز

قائم‌مقام سازمان بازرسی در این روز از دستاوردهای 5 شرکت دانش‌بنیان مستقر در مجتمع تحقیقاتی، آموزشی و پارک علم و فناوری جهادکشاورزی امام خمینی(ره) البرز بازدید کرد.

رحمانیان در این بازدید، در جریان دستاوردهای پنج شرکت دانش‌بنیان مزرعه سبز سعیدی (گلخانه تولید سبزی‌های خاص)، شرکت داتیس تولیدکننده لوله‌های آب هوشمند، شرکت رخش الکترونیک تولیدکننده کیت‌های هوشمند گلخانه، شرکت گیتی ژن البرز تولیدکننده نشاءهای کشت بافتی و شرکت دانش‌بنیان مرکز نوآوری وستا قرار گرفتند.

در جریان این بازدید که به همراه محمدرضا اتفاق کهنموئی رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی و دبیر کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان و بازرس‌کل استان البرز صورت گرفت، قائم مقام سازمان بازرسی با مدیران عامل شرکت‌های مذکور به گفت‌وگو نشست و از مسائل و مشکلات آن‌ها باخبر شد.

بازدید معاون سیاسی و قضایی از شرکت دانش‌‌بنیان پارت

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی و رئیس کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان سازمان بازرسی کل کشور هم از شرکت دانش‌بنیان پارت (شرکت پردازش اطلاعات مالی) در عرصه هوش مصنوعی بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید به علیرضا بلندیان بازرس‌کل امور واحدهای تابعه مجلس، ریاست جمهوری و امور خارجه دستور داد طی مکاتبه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن‌ها تاکید کند که به تمام شرکت‌های دانش‌بنیان ابلاغ شود که شعب سازمان تامین اجتماعی کشور موظف به رعایت معافیت حق بیمه قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی از شرکت دانش‌بنیان پویندگان راه سعادت

وی پس از استماع اظهارات مدیرعامل شرکت، ایروان مسعودی بازرس کل امور بهداشت و درمان را مکلف کرد که با برگزاری جلسات در سازمان بازرسی، رسیدگی به مشکلات شرکت پویندگان راه سعادت را پیگیری کند.چ

بازدید معاون اقتصادی از شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو

علی‌اصغر پور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی هم در این روز به همراه فتح‌اله طلوعی سرپرست بازرسی امور نفت، حمیدرضا زاهدی سربازرس گروه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و محمد اسفندیارپور سربازرس گروه بازرسی پتروشیمی صبح امروز اول تیرماه از شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو بازدید کردند.

شرکت نفت و گاز سرو در سال ۱۳۸۳ با مشارکت بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شروع به فعالیت کرده است.

در جریان این بازدید ضمن بررسی بخشی از مشکلات این شرکت مقرر شد مسائل دیگر در جلسه کارگروه ملی حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان رسیدگی شود.

بازدید رئیس دفتر بازرسی امور ویژه از شرکت دانش بنیان سنتام

سعید بابازاده رئیس دفتر بازرسی امور ویژه نیز با حضور در شرکت طراحی و مهندسی سنتام در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، از نزدیک در جریان اقدامات این شرکت قرار گرفت و مشکلات آن بررسی و مقرر شد پیگیری شود.

همزمان با بازدیدهای صورت گرفته امروز از سوی قائم مقام و معاونان سازمان بازرسی، بازرسان کل استان‌ها نیز با حضور در شرکت‌های دانش بنیان مشکلات و مسائل این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *