مهدوی‌کیا: بردن آمریکا از نظر سیاسی لحظه‌ای مهمی برای ایرانیان بود/ آمریکا بسیار قوی‌تر از جام جهانی ۹۸است

14:40 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۴۷۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌‌وگو با رویترز گفت: آن گل به آمریکا در جام جهانی 98 یکی از بزرگ‌ترین، به یاد ماندنی ترین و قابل توجه‌ترین لحظات دوران زندگی من بود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام رویترز، 24 سال از پیروزی به یاد ماندنی تیم ملی فوتبال ایران برابر آمریکا در جام جهان 98 می‌گذرد؛ بازی‌ای که به عنوان سیاسی‌ترین بازی در تاریخ جام جهانی در نظر گرفته می‌شود. در آن دیدار تماشایی مهدی مهدوی‌کیا زننده گل دوم و پیروزی بخش ایران بود.

در همین خصوص رویترز مصاحبه‌ای با مهدوی‌کیا انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*دیدار ایران و ایالات متحده مسابقه قرن بود. آن گل یکی از بزرگ‌ترین، به یاد ماندنی ترین و قابل توجه ترین لحظات دوران زندگی من بود. هرگز و هرگز آن لحظه را فراموش نمی کنم. من جوان بودم و آن  بازی بسیار مهمی در جام جهانی بود. اولین برد ایران در جام جهانی رقم خورد و همه این‌ها دست به دست هم داد تا آن دیدار و آن بازی به اتفاقی بزرگ در دوران ورزشی من تبدیل شود. 

*آن برد از هر زاویه‎ای که به آن نگاه کنید یک برد مهم بود. از منظر ورزشی این یک لحظه تاریخی بود زیرا ما اولین برد تاریخ فوتبال ایران را در جام جهانی به دست آوردیم. برای کشور این بازی به یک جشن بزرگی تبدیل شد، بنابراین تاریخی بود. و حتی از نظر سیاسی نیز به یک لحظه مهم تبدیل شد بنابراین ما هرگز آن لحظه را فراموش نمی‌کنیم. روز خاصی بود.

*ایالات متحده بازیکنان جوانی دارد که در اروپا بازی می‌کنند، بنابراین به طور کلی من معتقدم که آمریکا بسیار قوی‌تر از سال ۱۹۹۸ است. ممکن است این دیدار هنوز هم تحت تأثیر محیط سیاسی باشد، این مسابقه ممکن است به نوعی زیر سایه مسائل سیاسی باشد، اما من مطمئن هستم که آن بازیکنان حرفه‌ای هستند، آن‌ها باتجربه هستند و می‌توانند بدون توجه به آنچه در سیاست می‌گذرد، روی ورزش و خود مسابقه تمرکز کنند. امیدوارم بازی خوبی باشد و ایران بتواند دوباره برنده شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *