زلزله ۵.۲ ریشتری در بندرمقام هرمزگان و اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال احمر

9:54 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۹۱۹
صبح امروز زلزله 5.2 ریشتری در عمق 10 کیلومتری مرز سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر را لرزاند که دیوارهای منازل دچار بافت فرسوده ترک خورده و اسکان اضطراری در هرمزگان آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر مهدی ولی پور گفت: ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز یکم تیر ماه، در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در منطقه بندر مقام استان هرمزگان ۵ تیم ارزیاب از هلال احمر دو استان فارس و هرمزگان به کانون زلزله اعزام شدند.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر افزود: با توجه به اینکه زلزله در بخش هایی از مناطق جنوبی فارس هم احساس شد، همه نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان های جنوبی این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

وی با اشاره به گزارش تیم های ارزیاب اعلام کرد: طبق بررسی های میدانی از روستاهای شهرستان لامرد، زلزله در این مناطق خسارتی نداشته اما با توجه به وجود پس لرزه های متعدد، حالت وضعیت اضطراری ویژه هلال احمر شهرستان لامرد همچنان پا برجاست.

ولی پور تاکید کرد: همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان های لار، مهر، گراش، اوز و خنج نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی همچنین گفت: در استان هرمزگان هم کانون زلزله حوالی بندر مقام بود که بلافاصله ۳ تیم ارزیاب شامل دو نفر نیروی کادر و ۹ نجاتگر داوطلب برای بازدید اعزام شدند.

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به خسارت های این زلزله بیان کرد: طبق گزارش استان فارس ترک خوردگی جزئی در لامرد مشاهده و مسیر تابناک به سمت بندر پارسیان که به علت ریزش کوه مسدود شده بود نیر بازگشایی شد، همچنین در مسجد دشتی پارسیان هم تخریب جزئی اعلام شده است.

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در هرمزگان

ولی با اعلام اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در هرمزگان خاطرنشان کرد: در سه روستای دم تیر شمالی، دم تیر جنوبی و گود کناردان تعدادی واحد مسکونی با بافت قدیمی دچار ترک خوردگی شدند که به همین دلیل خدمات اسکان اضطراری در حال ارائه به مردم است و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زلزله هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *