تداوم وزش بادهای شدید؛ آسمان غرب کشور طی 2 روز آینده غبار آلود است

9:16 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۸۰۷
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: دیروز در آبادان و امیدیه با بیشینه دمای 50 درجه و در اهواز و صفی آباد ذزفول، شوش، بندر ماهشهر و بستان با دمای 49 درجه بالای صفر مواجه بودیم و این در حالی است که امروز صبح در فاروج و شیروان دمای هوا به 10 درجه بالای صفر رسید که خنک شهرهای کشور بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه طی 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اربیل بارش‌های پراکنده همراه با گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و خراسان شمالی انتظار این شرایط جوی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه شاهد جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی در بیشتر مناطق کشور هستیم، افزود: طی دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ وزش بادهای شدید پدیده غالب است و برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

گودرزی با اشاره به نفوذ توده گرد و خاک تشکیل شده در کشور سوریه و شمال عراق، به مرزهای غربی کشور اظهار کرد: این گرد و خاک امروز به نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور انتقال می‌یابد و از این رو آسمان در این مناطق برای 2 روز آینده غبار آلود است.

وزش باد و خیزش گرد و خاک در تهران

وی ضمن بیان اینکه آب‌های جنوب کشور از جمله دریای عمان، ‌تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس طی سه روز آینده مواج و متلاطم هستند، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: هوای برای تهران امروز وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *