۶ متهم مرتبط با مرگ هزاران ماهی در بردسیر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند

19:10 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان شهرستان بردسیر گفت: تاکنون ۶ متهم در خصوص پرونده مرگ هزارن ماهی تحت تعقیب دادستانی قرار گرفته اند.

خبرگزاری میزان - افشین صالحی اظهار کرد: به محض اطلاع دادستانی از مرگ هزاران ماهی به دلیل خشکی یکباره آب در سد حلبی ساز بردسیر موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده ظرف ۴۸ ساعت گزارش کارشناسی موضوع ارسال شد.

وی افزود: گزارش کارشناسی واصله حاکی از این است که  زارعین بدون در نظر گرفتن حیات آبزیان رودخانه های منتهی به سد، اقدام به برداشت بی رویه آب کرده اند به میزانی که صرفاً گل و لای و رسوبات باقی مانده است .

مرگ هزاران ماهی

دادستان شهرستان بردسیر  بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده هیچگونه مجوزی از سوی منابع آب یا جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص این نحوه برداشت آب صادر نشده است.

 صالحی نژاد اظهار کرد: با توجه به این که بخشی از این ماهی ها توسط جهاد کشاورزی به آب سد ریخته شده اند ، می بایست نظارت نیز توسط آن مرجع صورت می گرفت.

مرگ هزاران ماهی

دادستان بردسیر با بیان این مطلب که برای دو اداره مرتبط با موضوع پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در گزارش کارشناسی کمبود آب رودخانه ها، تبخیر آب موجود و بالا آمدن رسوبات نیز از علل این حادثه ناگوار برای آبزیان اشاره شده است اما به هیچ عنوان پذیرفته نیست پس از یک حادثه متولیان امر دلایل توجیه کننده برای ترک فعل های خود ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۶ متهم در خصوص این پرونده تحت تعقیب دادستانی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *