بانک مرکزی مستقل نیست/ نباید بخشنامه‌های ارزی از سوی ریاست جمهوری صادر شود

7:01 - 10 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۳۳۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید بگذاریم بانک مرکزی به طور مستقل فعالیت کند چرا که بانک مرکزی فعلی ما مستقل نیست و خودش تصمیم نمی‌گیرد. نباید بخشنامه‌های ارزی از سوی ریاست جمهوری صادر شود.

بانک مرکزی مستقل نیست/ نباید بخشنامه‌های ارزی از سوی ریاست جمهوری صادر شودمحمود بهمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به مشکلات اقتصادی و ارزی در کشور گفت: در شرایط فعلی دولت باید تیمی تشکیل داده و مشکلات کشور را بررسی کند.

وی با اشاره به اصلاح تیم اقتصادی دولت بیان داشت: اگر ده بار هم وزرا را تغییر دهیم، اما همین فکر و سیاست فعلی را عملی کنیم، گشایشی درامور نداشته ایم لذا باید سیاست‌های خودمان را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سیاست‌های پولی و مالی ما با هم تطابق ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمی‌شود گفت برای برون از مشکلات راهکاری نداریم، بیان داشت: در زمان بحران ۲۰۰۸ اروپایی‌ها از ما خواستند که بیاییم برای برخی از مشکلاتشان راهکار ارائه کنیم بنابراین کارشناسان ما کارشناسان توانمندی هستند، منتهی تدبیر لازم را اعمال نمی‌کنیم.

بهمنی با بیان اینکه ما تجربه تحریم سال ۹۰- ۹۱ را داریم، گفت: در سال ۹۱ فروش نفت ما به ۷۰۰ هزار بشکه رسید اما امروز فروش نفت ما ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه است که باید به این موارد دقت نظر داشت.

وی تاکید کرد: باید بگذاریم تا بانک مرکزی به طور مستقل فعالیت کند چرا که بانک مرکزی فعلی ما مستقل نیست و خودش تصمیم نمی‌گیرد. نباید بخشنامه‌های ارزی از سوی ریاست جمهوری صادر شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: زمانی که بخش نامه‌های ارزی ما را دولت صادر می‌کند به زبان خود می‌گوییم که بانک مرکزی ما مستقل نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *