بن‌بست سیاسی در اراضی اشغالی/ پیامدهای انحلال کابینه ائتلافی برای رژیم صهیونیستی

13:49 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۸۹۱
نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از اعلام انحلال کابینه ائتلافی به اختلافات در این رژیم اذعان کردند.

خبرگزاری میزان - «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند قصد انحلال کنست و برگزاری انتخابات جدید را دارند.

به گزارش تایمز رژیم صهیونیستی، این ائتلاف اخیراً دائماً از بحرانی به داخل بحران دیگر می‌افتاد و با احتمال واقعی به دست آوردن اکثریت از سوی احزاب مخالف برای سرنگونی آن مواجه بود.

در عوض، بنت و لاپید تصمیم گرفتند که همه چیز را با شرایط خود پایان دهند و اعلام کردند که هفته آینده لایحه‌ای را برای انحلال پارلمان و فرستادن رژیم صهیونیستی به پنجمین انتخابات عمومی خود در سه سال و نیم گذشته آغاز خواهند کرد.

بنت به شکست ائتلاف در تصویب قانونی برای تمدید اعمال برخی قوانین این رژیم برای شهرک‌نشینان کرانه باختری به عنوان کاتالیزور فوری اشاره کرد.

به گفته او، «مقام‎های امنیتی و وکلا به من گفتند که با انقضای [برنامه ریزی شده] مقررات یهودیه و سامره [در پایان ژوئن]، اسرائیل دچار هرج و مرج خواهد شد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به همراه لاپید تصمیم گرفتند برای انحلال کنست و تعیین تاریخ توافق شده برای انتخابات، که در اصل برای 25 اکتبر (سوم آبان) برنامه‌ریزی شده است، همکاری کنند.

انحلال کنست به تمدید خودکار قانون شهرک‌نشینان به مدت شش ماه منجر خواهد شد.

بنت و لاپید گفتند که قصد دارند لایحه ای را برای انحلال کنست در هفته آینده ارائه کنند و می‌توان انتظار داشت که در اوایل روز دوشنبه و به سرعت تصویب شود و تاریخ انتخابات را برای پاییز تعیین کند.

در این دوره، یائیر لاپید سکان نخست وزیری این رژیم را برعهده خواهد گرفت.

بنت و لاپید غیر یکدست‌ترین ائتلاف رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند، که با 62 نماینده کنست از هشت حزب که طیف سیاسی از چپ، راست و مرکز را در بر می گرفت، آغاز شد.

لاپید نیز در اظهاراتی به اختلافات عمیق موجود در نظام سیاسی این رژیم اذعان داشت.

او گفت «آنچه در چند روز گذشته رخ داده است، آنچه امشب اینجا رخ داده است، گواه دیگری است که سیستم اسرائیل به تغییرات جدی و ترمیمی اساسی نیاز دارد.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *