رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی: استفاده از شیوه‌های نوین در جلوگیری از قاچاق کالا‌ ضروری است

10:12 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۱۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: به هر میزان که لازم باشد، هوشمندسازی توزیع سوخت را باید در دستور کار قرار دهیم زیرا یکی از عوامل اصلی پیشگیری از قاچاق است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله وحدانی‌نیا روز دوشنبه در اولین نشست کارگروه “انجام اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند مبارزه با قاچاق  کالا باید طوری صورت گیرد که این کار برای افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وحدانی نیا گفت: با وجود سامانه‌های هوشمند می‌توانیم از زمان دریافت کالا در مبدا تا تحویل در مقصد کنترل و پایش را انجام دهیم.

وی گفت: جهل به قانون نافع مجازات نیست و با توجه به مشکلات ایجاد شده در حوزه سوخت، با قاچاقچیان برخورد قضایی و قاطع می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: هرگونه اقدام برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز به‌ویژه در مورد سوخت باید بازدارنده باشد و دستگاه‌های متولی نظارت‌ها را در این حوزه تشدید کنند.

وی افزود: در ماده سه قانون مبارزه با قاچاق کالا هر یک از مسئولان و ماموران دولتی در هر رتبه و ‌مقامی با هر رفتاری اعم از فعل و ترک فعل چنانچه از مقام خود سوء‌استفاده کرده و از این طریق به‌صورت جزیی و کلی از مصوبات ستاد، تخلف یا استنکاف کند در صورتی که در این قانون مجازات شدیدتری تعیین نشده باشد به یک تا 5 سال انفصال از خدمت محکوم خواهد شد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نیز نقش رسانه‌ها مهم است و در تریبون‌های نماز جمعه قشر مذهبی و انقلابی باید توجیه شوند تا استفاده از کالای داخلی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین وحدانی‌نیا اظهار کرد: سال‌هاست موضوع اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح است اما باید این موضوع مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا در حوزه فرآورده‌های نفتی یا سایر حوزه‌ها سرمایه کشور و مردم قاچاق می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن امروز از کاه، کوه می‌سازد و از این گونه صف‌های خودروها برای دریافت سوخت، سوء‌استفاده می‌کند.

شناسایی موضوعات اولویت‌دار پیشگیری و مقابله با قاچاق در استان، احصای مشکلات، موانع و نارسایی‌ها در اجرا نشدن دقیق تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت قاچاق سوخت از مهمترین دستورالعمل‌های این نشست بود.

وی در پایان خواستار راه انداز‌ی هرچه زودتر دستگاه ایکس ری برای کنترل کالا‌ها در بازارچه مرزی ماهیرود سربیشه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *