بزرگ‌ترین اعتصاب ریلی سه دهه اخیر در انگلیس

8:30 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۱۹۴۸
اختلاف نظر میان دولت انگلیس و اتحادیه‌های کارگری این کشور در پی اعتصاب گسترده در سیستم حمل و نقل ریلی بالا گرفته است.

خبرگزاری میزان - «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس قصد دارد با استخدام کارکنان جدید برای سیستم حمل و نقل، اعتصاب گسترده و بی سابقه کارکنان این بخش را بشکند.

به گزارش «گاردین»، 40 هزار نفر از کارکنان بخش ریلی انگلیس گسترده ترین اعتصاب در این بخش در بیش از سه دهه گذشته را از امروز سه شنبه، 31 خرداد آغاز می‌کنند.

در واکنش «داونینگ استریت» قصد دارد با ایجاد تغییراتی کارفرمایان را قادر سازد کارکنان اعتصابی را با کارکنان موقت جایگزین کنند.

نخست وزیر انگلیس قصد دارد با صدور مجوز به شرکت‌های ریلی برای جذب کارکنان جدید، اقدام اتحادیه‌های کارگری برای اجرای بزرگ ترین اعتصاب ریلی در یک دهه اخیر را درهم بشکند؛ اقدامی که اتحادیه‌ها آن را غیر قابل اجرا، ناایمن و به شکل بالقوه ناقض قوانین بین المللی می‌دانند.

اتحادیه‌های کارگری هشدار دادند که این اقدام بسیار بحث برانگیز است و دولت به جای تلاش برای دستیابی به توافق، اختلاف‌های طولانی را شدیدتر می‌کند.

اعتصاب گسترده ریلی در انگلیس سبب لغو حدود 80 درصد از خدمات ریلی در روز سه شنبه می‌شود؛ این در حالیست که اعتصاب‌هایی برای روزهای پنجشنبه و شنبه نیز برنامه ریزی شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *