مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸: درخشش بلژیک، شکست ناپذیری اروگوئه

10:03 - 09 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۱۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ده نکته مهم مرحله گروهی جام جهانی 2018 چه بود؟
مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸: درخشش بلژیک، شکست ناپذیری اروگوئهبه گزارش گروه ورزشی و به نقل از beinsports، با پایان یافتن دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ مرحله سرنوشت ساز حذفی روز شنبه با دو بازی سخت آغاز می‌شود و چهار روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این مرحله، آرژانتین به مصاف فرانسه می‌رود و اروگوئه با پرتغال دیدار می‌کند. ده نکته مهم این مسابقات تا این لحظه را می‌توانید در زیر بخوانید:

- کین: هری کین بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ است که تاکنون ۵ گل به ثمر رسانده است. کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازی با بلژیک استراحت کرد. رقبای جدی وی روملو لوکاکو و کریستیانو رونالدو هستند.

- گیلرمو اوچوا: دروازه بان مکزیک تاکنون ۱۵ سیو داشته است؛ این رقم بالاتر از سایر دروازه بانان حاضر در مرحله گروهی است. اگرچه کسپر اشمایکل دروازه بان تیم ملی دانمارک در مقایسه با اوچوا درصد بهتری در سیو ۹۲% داشت.

- نیمار: نیمار در مسابقات جام جهانی در گرفتن خطا رکورد شکنی کرد. در بازی با سوئیس ۱۰ بار روی نیمار خطا انجام شد. آخرین بازیکنی که بیشترین خطا در یک بازی جام جهانی روی وی انجام شد، آلن شیرر است که در جام جهانی ۱۹۹۸ در بازی مقابل تونس ۱۱ بار با خطا متوقف شد.

- آرتم دزویا: مهاجم تیم ملی روسیه در انجام خطا با خاویر مسکرانوی آرژانتینی در یک سطح قرار دارند. ستاره خط میانی تیم ملی اسپانیا به همراه مهاجم بلند قامت تیم ملی روسیه با ثبت ۱۱ خطای فردی در صدر جدول پر خطا‌ترین بازیکنان مرحله گروهی مسابقات قرار گرفتند.

- نیمار بیشترین شوت به دروازه را داشته است. پس از گرانترین بازیکن جام جهانی، رونالدو قرار دارد. گرچه نیمار ستاره تیم ملی برزیل در مرحله گروهی مسابقات تنها یکبار موفق به گلزنی شد، اما وی دقیق‌ترین شوتزن مرحله گروهی مسابقات بود. نیمار جونیورز در ۳ بازی مقابل تیم‌های صربستان، کاستاریکا و سوییس جمعاً ۱۵ شوت به سمت دروازه حریفان داشت که ۸ شوت وی درون چارچوب بود. نیمار با ۸ شوت درون چارچوب دقیق‌ترین شوتزن مرحله گروهی مسابقات لقب گرفت. کریستین رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال نیز با ۷ شوت درون چارچوب پس از نیمار دومین شوتزن دقیق مرحله گروهی مسابقات بود. الکساندر میتروویچ مهاجم ۲۳ ساله تیم ملی صربستان و آنتوان گریزمان ستاره تیم ملی فرانسه نیز با ۶ شوت درون چارچوب دیگر شوتزنان خوب مرحله گروهی مسابقات بودند.

- سرخیو راموس: کاپیتان تیم ملی اسپانیا با ۳۰۷ پاس موفق در صدر قرار دارد. نزدیکترین رقیب وی تونی کروز با ۲۹۸ پاس است که تیمش از رقابت‌های جام جهانی حذف شد. ژوردی آلبا و ایسکو هر دو از اسپانیا نیز توانسته اند با بیش از ۲۰۰ پاس صحیح نقش موثری در مجموع ۲۱۹۹ پاس صحیح تیم خود داشته باشند.

- بلژیک با نه گل زده رکورد دار بهترین خط حمله و پاناما با ۱۱ گل خورده بدترین خط دفاعی را از آن خود کردند.

- آلمان در سه بازی خود رکورد ۷۲ شوت را ثبت کرده است. اما پس از شکست در مقابل کره جنوبی و مکزیک درز مرحله گروهی حذف شد. تیم یوآخیم لو با آمار ۷۲% مالکیت توپ در بازی هایشان پس از اسپانیابا 72/8% از این لحاظ دارای موقعیت برتر هستند.

- فقط سه تیم مرحله گروهی را با حداکثر امتیاز به پایان رسانده اند: بلژیک، اروگوئه و کرواسی. اروگوئه در این مرحله کلین شیت کرده است، کاری که شانزده سال پیش پرتغال کرد.

-تاکنون در جام جهانی ۲۰۱۸ ، ۲۴ پنالتی توسط داوران اعلام شده است لازم به ذکر است که این نخستین رقابت بین المللی فوتبال است که در آن از تکنولوژی var استفاده می شود.، اعلام شد و این امر رکورد تعداد پنالتی در مرحله گروهی را شکسته است. از این ۲۴ مورد، ۱۸ پنالتی تبدیل به گل شده اند. مسی از جمله افرادی است که پنالتی را از دست داد. وی در بازی با ایسلند موفق نشد ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *