رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دهقان‌نژاد: مربیان سازنده را بی‌انگیزه کردند/ کشتی تهران پتانسیل بیشتری از مازندران دارد

12:49 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۹۰۸
مربی سازنده کشتی استان تهران گفت: کشتی تهران ظرفیت بالایی دارد، اما وقتی کاری نمی‌شود، استان‌های دیگر مانند مازندران که کار می‌کنند از تهران جلو می‌افتد.

رسول دهقان‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره تغییرات صورت گرفته در هیئت کشتی استان تهران اظهار داشت: در 4، 5 سال اخیر مشکلات زیاد و البته مهمی در کشتی استان تهران به وجود آمد که بدترین آن از بین رفتن احترام در جامعه کشتی بود، به طوری که بزرگان کشتی را در سالن هفت تیر نمی‌دیدید و آن‌ها رغبتی برای تماشای مسابقات نداشتند. متاسفانه نگاه از بالا به پایین و ارباب و رعیتی رئیس هیئت به اهالی کشتی پایتخت سبب شد تا احترام در جامعه کشتی از بین برود.

مربی سازنده کشتی استان تهران با اشاره به دیگر مشکلات مانند نحوه نامناسب برگزاری مسابقات، گفت: شاید عجیب باشد، اما گاهی تا ساعت 3 صبح هم مسابقات طول می‌کشید. مورد بعدی اطلاع رسانی نامناسب درباره زمان برگزاری مسابقات بود. به عنوان مثال تنها یک هفته قبل از مسابقات انتخابی، زمان آن را اعلام کردند و کشتی‌گیر و مربی تنها یک زمان کوتاه برای آماده سازی در اختیار داشتند و کسی هم به این شیوه برگزاری اعتراض می‌کرد، بایکوت می‌شد.

دهقان‎نژاد ادامه داد: چنین اطلاع رسانی مربیان را شاکی کرده بود، به خصوص که یک مربی باید زمان مسابقه را از چند ماه قبل بداند تا برای تمرینات، وزن کم کردن و … کشتی‌گیر برنامه‌ریزی کند.

*مربیان سازنده را بی‌انگیزه کردند

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که مربیان استان تهران را آزار می‌داد و ناراضی کرده بود، انتخاب تمام سرمربیان رده‌های مختلف از شهر تهران بود. این انتخاب‌ها در شرایطی است که 60 تا 70 درصد افتخارات را را توابع تهران کسب کرده‌اند. یک سرمربی 7 تا 8 سال بدون اینکه بازدهی داشته باشد، همچنان به کار خودش در رده‌های پایه ادامه می‌داد و مسئولان هیئت به حضور وی اصرار داشتند. این انتخاب‌ها سبب اختلاف شده و بزرگان کشتی و مربیان سازنده را دلسرد کرده است.

این پیشکسوت کشتی تاکید کرد: مربی که یک قهرمان را ساخته و تحویل کشتی داده، وقتی این بی‌احترامی‌ها را می‌بیند، بی‌انگیزه می‌شود. چرا وقتی چنین برخوردی می‌شود یک مربی باید کشتی‌گیر تربیت کند. مربیان جوان هم وقتی این نوع برخورد با مربیان سازنده را می‌بینند، انگیزه‌شان برای کار کمتر می‌شود.

*برای حضور در اردوهای تیم ملی، موفقیت و سازنده بودن یک مربی ملاک نیست

مربی سازنده کشتی استان تهران، عنوان کرد: علاوه بر این، در انتخاب مربیان برای حضور در اردوهای تیم ملی، موفقیت و سازنده بودن ملاک نبود، یک مربی مانند مهدی قاسمی که شاگردش قهرمان جهان شده است را حتی به یک اردو هم نفرستادند و با این شرایط این مربی با چه انگیزه‌ای کار کند. هر مربی حضور بیشتری در دفتر رئیس هیئت داشت، معرفی شد و روزمه ملاک نبود. این سبب شد که مربیان سازنده که شاگرد تربیت می‌کنند، بی انگیزه شوند.

دهقان‌نژاد با اشاره به دیگر بی احترامی ها به جامعه کشتی در هیئت استان تهران گفت: من یا مربیان دیگر هر وقت به دفتر خادم یا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون می‌رفتیم، حتی اگر کارمان هم انجام نمی‌شد، اما برخورد محترمانه‌ای با ما داشتند، اما در هیئت تهران نه تنها کاری انجام نمی‌دادند بلکه با لحن خیلی بدی با مربیان صحبت می‌کردند.

*با وجود داشتن اسپانسر نمی گذاشتند مسابقه برگزار کنیم

این مربی رده پایه کشتی با اشاره به اینکه در زمان عزیزی، برگزاری مسابقات در استان تنها به رقابت‌های انتخابی محدود شده بود، تصریح کرد: بر خلاف دیگر استان‌ها مانند مازندران که رقابت‌ها، جام‌ها و لیگ‌های داخلی متعددی دارد، در طول سال، فقط یک مسابقه انتخابی در تهران برگزار می‌شود.

دهقان‌نژاد با تاکید به اینکه اگر کسی هم می‌خواست مسابقه‌ای علاوه بر انتخابی ها برگزار کند، با سنگ اندازی هیئت استان تهران روبرو می شد، اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات، اسپانسر هم داشتیم، اما هیئت کشتی استان به ما می‌‎گفت چرا می‌خواهید مسابقه برگزار کنید؟ به جای اینکه حمایت کنند، سنگ اندازی می کردند، به طوری که ما هم با عذرخواهی از اسپانسر، ترجیح می دادیم مسابقات را برگزار نکنیم.

* کشتی استان تهران پتانسیل بیشتری نسبت به مازندران دارد

دهقان‎‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است با تغییرات صورت گرفته، کشتی استان تهران به روزهای خوب برگردند، افزود: در اولین قدم باید احترام را به پیشکسوتان کشتی تهران برگرداند، همچنین تقویم مسابقات هر سال اجرایی شود. کشتی تهران ظرفیت بالایی دارد، اما وقتی کاری نمی‌شود، استان‌های دیگر مانند مازندران که کار می‌کنند و باشگاه‌ها و مربیانش حمایت می‌شوند از تهران جلو می‌افتد. این در شرایطی است که کشتی استان تهران پتانسیل بیشتری نسبت به مازندران دارد.

وی با بیان اینکه اوج گیری کشتی در استان تهران به رشد کشتی ملی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی کشتی در تهران، مازندران، کرمانشاه و سایر استان‌های کشتی‌خیز در اوج باشد، رقابت بیشتر می‌شود و استعدادهای بیشتری کشف می‌شوند و سبب می‌شود تیم ملی در هر وزن چند کشتی گیر خوب و یک سطح داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *