دادستانی تهران به موضوع ساماندهی راه آب‌های پایتخت ورود کرد/ پیگیری رفع موانع اجرایی طرح فاضلاب تهران تا پایان سال

7:55 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۸۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستانی تهران به موضوع وضعیت نامناسب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهری پایتخت ورود کرد.

خبرگزاری میزان - مرتضی تورک بیان کرد: بنا به دستورات قضایی صادره خطاب به شرکت آب و فاضلاب استان تهران و معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران مقرر شد تا پایان سال جاری نسبت به ساماندهی وضعیت نامناسب رودخانه‌ها، مسیل‌ها وکانال‌های شهری اقدام و از هرگونه انباشت آب‌های سطحی آلوده کننده فاضلاب و همچنین از ورود فاضلاب به مزارع جلوگیری شود.

وی افزود: کارگروه ویژه‌ای برای تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهر تهران با عضویت ادارات و سازمان‌های عضو، تشکیل می‌شود؛ و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران مکلف شده‌اند تمامی موانع اجرای طرح جامع فاضلاب شهر تهران را در کمترین زمان، برطرف کنند.

بیشتر بخوانید

معاون دادستان تهران از زندان زنان در شهرری بازدید کرد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان تهران تصریح کرد: در مناطقی از تهران مثل دره فرحزاد به دلیل عدم تهیه و ارائه نقشه و طرح تفصیلی شهر تهران، امکان تکمیل طرح فاضلاب ممکن نیست یا وضعیت بزرگراه یادگار امام (ره) در محدوده منطقه 10 شهرداری تهران بعد از گذشت 20 سال، تکلیفش مشخص نیست و به مانع اصلی بر سر راه اجرای طرح فاضلاب شهر تهران تبدیل شده است.

وی افزود: بنا به اعلام نظر کارشناسان حوزه آب، با اجرای کامل طرح جامع فاضلاب پایتخت، بخش بسیار زیادی از مشکل تأمین آب کشاورزان جنوب تهران مرتفع می‌شود.

تورک اظهار کرد: نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با عدم تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی در تهران نگران هستند و در این خصوص مقرر شد کارگروه ویژه مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل و ضمن بررسی موضوع، شرکت آب و فاضلاب نسبت به تأمین نظر سازمان حفاظت محیط زیست و رفع نگرانی‌های موجود اقدام کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *