رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کشور: کسی که با آمریکا مرزبندی ندارد به دنبال پیشرفت کشور نیست

11:43 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۷۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور گفت: کسانی که تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا می‌گذارند، به پیشرفت کشور اعتقادی ندارد. کسی که با آمریکا مرزبندی نداشته باشد، به دنبال پیشرفت کشور نیست.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی صبح امروز در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» اظهار کرد: گفتمان‌ها پیش از اینکه خلق شوند، کشف می‌شوند، گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند.

وزیر کشور گفت: عدالت، ارزش ذاتی است. مردمی بودن هم در اسلام یک ارزش ذاتی است. مردم‌سالاری ما در جمهوری اسلامی هیچ ربطی به دموکراسی غربی ندارد و فلسفه این دو با هم متفاوت است. عدالت و مردمی بودن، گفتمانی محدود به زمان نیست و فراتر از زمان و مکان است و باید نگاه عمیق تری به آن داشت.

آمریکا

وی گفت: سوال این است که عدالت و مردمی بودن را باید در چه مفهومی قالب‌بندی کنیم؟ تعریف و مصداق عدالت و مردمی بودن خیلی مهم است. شرکت در انتخابات یکی از مصادیق مردمی بودن است اما همه تعریف مردمی بودن یعنی مشارکت سیاسی؟ من معتقدم باید عدالت و مردمی بودن را در قالب مفهوم پیشرفت تعریف کنیم تا برای تحقق آن بسترسازی و کشش ایجاد شود. ‌

بنا به اعلام پاد، وحیدی با بیان اینکه پیشرفت به بدنه اجتماعی نیاز دارد گفت: این جریان از کسانی هستند که به توان داخلی برای پیشرفت کشور اعتقاد دارند. آنها باید به خود اعتماد داشته و به دشمن یعنی آمریکا اعتماد نداشته باشد.

کسانی که تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا می‌گذارند، به پیشرفت کشور اعتقادی ندارد

وزیر کشور گفت: کسانی که تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا می‌گذارند، به پیشرفت کشور اعتقادی ندارد. کسی که با آمریکا مرزبندی نداشته باشد، به دنبال پیشرفت کشور نیست.

بیشتر بخوانید:

انتقاد وزیر کشور از نگاه فریبکارانه غرب به حقوق کودک

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *