نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کمیته‌ای مشترک بین قوه قضاییه و کمیسیون اقتصادی تشکیل شده است/ برخورد با ترک فعل‌ها اعتماد مردم به قوه قضاییه را افزایش داده است

13:11 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۳۲۱
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین قوه قضاییه و کمیسیون اقتصادی گفت: اقدامات قوه قضاییه اعتماد مردم به نظام را افزایش داده است.

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار میزان در رابطه با عملکرد رئیس دستگاه قضا گفت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در قوه قضاییه فراجناحی عمل می کند و وابسته به تشکل و گروه خاصی نیست.

وی از تشکیل کمیته مشترک بین قوه قضاییه و کمیسیون اقتصادی خانه ملت خبرداد و تصریح کرد: مسائل مختلف در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در اجرای آنها اتخاذ می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:  جلسات مختلف با حضور معاونین قوه قضاییه و رئیس کمیسیون اقتصادی خانه ملت تشکیل شده و مسائل مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و در نهایت تصمیم لازم طبق قانون اتخاذ می شود.

حسن پور گفت: اقدامات رئیس دستگاه قضا باعث شده است تا اعتماد مردم به قوه قضاییه و نظام بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه طبق قانون اساسی ثابت کرد که دستگاه قضا مستقل است، افزود: قوه قضاییه در کنار این استقلال تعامل ویژه‌ای با دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با تأکید براینکه قوای سه گانه با تعاملی که دارند می‌توانند به طور جدی جلوی گلوگاه های فساد در حوزه های مختلف را بگیرند، تصریح کرد: اقدامات خاصی در این رابطه باید صورت بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حجم ورودی پرونده ها به قوه قضاییه را یک معضل جدی برای دستگاه قضا برشمرد و اضافه کرد: نیازی نیست خیلی از این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی وارد مجتمع ها و مراکز قضایی شوند و در سازمان های مذکور می توان به آنها رسیدگی کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه قوه قضاییه پناهگاه مظلومان در کشور است اضافه کرد: برخورد با ترک فعل ها در جامعه اعتماد به دستگاه قضا را افزایش داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *