دادستان مرکز خوزستان: رعایت عفاف و حجاب رابطه مستقیمی با سلامت اجتماعی دارد

19:42 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۹۹۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه با سلامت اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و از فاکتورهای سلامت خانواده و جامعه است.

خبرگزاری میزان - صادق جعفری چگنی در جلسه بررسی چارچوب اصول و راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه که با حضور دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، اظهار کرد: سلامت اجتماعی بخشی از حقوق مردم است که همه دستگاه ها نسبت به آن وظایفی دارند و باید نسبت به مطالبات مردم در این خصوص پاسخگو باشند. از این رو رعایت عفاف و حجاب در جامعه با سلامت اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و باید آن را به عنوان یکی از فاکتورهای سلامت خانواده ،جامعه ومحیط های کاری لحاظ کرد.

وی ادامه داد: مردم استان خوزستان به اعتقادات دینی پایبند هستند و انتظار دارند که شرایط جامعه برای تربیت دینی فرزندان آنان فراهم باشد.

جعفری چگنی گفت: مخالف آزادی‌های مشروع مردم مانند برگزاری موسیقی زنده و محلی نیستیم بلکه هدف ما رعایت الزامات شرعی و قانونی در این گونه محافل است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف نیاز به فرهنگسازی است که از جمله آن می‌توان به تهیه برنامه‌های تلویزیونی مناسب، دیوارنویسی‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در اماکن عمومی شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها، جمع‌آوری مظاهر بدحجابی از ویترین مغازه‌ها و ارائه لباس‌های مناسب در فروشگاه‌های عرضه لباس اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: اجرای مصوبات این شورا الزامی است و هرگونه ترک فعل از سوی دستگاه‌های حاضر در این نشست، قابل پیگیری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *