الهام گرفتن از نیش پشه برای تولید آمپول‌های بدون درد

15:29 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۸۵۲
آمپول زدن برای بسیاری از افراد کاری ناراحت کننده است، زیرا این کار با درد و ناراحتی همراه است. حال محققان می‌گویند در آینده نزدیک ریزسوزن‌هایی تولید خواهند کرد که این مشکل را برطرف می‌کند.
الهام گرفتن از نیش پشه برای تولید آمپول‌های بدون دردبه گزارش گروه فضای مجازی ،پژوهشگران دانشگاه اوهایو که این آمپول را تولید کرده اند می‌گویند در طراحی آن از شیوه نیش زدن پشه‌ها الهام گرفته اند. انسان معمولا در زمان نیش زده شدن توسط پشه‌ها هیچ دردی را حس نمی‌کند و پس از پایان کار پشه به علت قرمز شدن پوست و خارش ناشی از آن متوجه گزیده شدن می‌شود.

محققان این دانشگاه می‌گویند با الهام گرفتن از طبیعت می‌توان ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها را برای حل مشکلات پیدا کرد و پشه‌ها هم چندین دقیقه وقت را صرف نیش زدن انسان می‌کنند، بدون اینکه باعث ایجاد کمترین میزان درد شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد توجه به چهار نکته باعث می‌شود پشه‌ها بدون ایجاد درد قادر به نیش زدن باشند. این نکات عبارتند از: استفاده از بزاق بی حس کننده توسط پشه ها، طراحی دندانه دار نیش پشه، ایجاد لرزش محیطی در زمان سوراخ کردن پوست و در نهایت استفاده پشه از یک خرطوم دراز با ترکیبی از مواد نرم و سخت به منظور مکیدن خون.

مجموعه این عوامل باعث می‌شود تا سوراخ کردن پوست بدن توسط پشه با تنها یک سوم فشار مورد نیاز سوزن‌های مصنوعی ممکن شود و فرد درد چندانی را حس نکند.پژوهشگران با توجه به این نکات ریزسوزنی تولید کرده اند که شامل دو سوزن است و یکی مواد بی حس کننده را به زیر پوست تزریق می‌کند و دیگری برای مکیدن خون به کار می‌رود. البته هنوز زمانی برای عرضه نهایی این سوزن خاص مشخص نشده است.
 
منبع: مهر
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *