بهانه‌جویی کاراته‌کاها با وجود ویدئوچک/ وظیفه سنگین فدراسیون برای مقابله با زیاده‌خواهان همیشگی

11:27 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۴۶۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رقابت‌های اخیر انتخابی تیم ملی کاراته هرچند با اعتراض برخی از کاراته‌کاها همراه شد، اما وجود ویدئوچک خط قرمزی برای تمام شائبه‌ها بود.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های اخیر انتخابی تیم ملی کاراته در حالی به منظور حضور ملی‌پوشان در بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار شد که با اعتراض برخی از کاراته‌کاها این مسابقات با حواشی و چالش‌های فراوانی همراه شد، هرچندکه در نهایت وجود ویدئوچک سبب شد تا بر شائبه‌ها قلم قرمز کشیده شود.

اعتراضات برخی کاراته‌کاها، آیتم اخلاق مداری را خدشه دار کرد و با اینکه ویدئوچک جذابیت بازی‌ها را تحت تاثیر قرارداده بود، اما انصافاً سکانسی که باعث شد حق به حقدار برسد و حرف و حدیثی در کار نباشد، استفاده از ویدئو چک بود به طوری که تا حد زیادی شاهد اجرای تمام و کمال عدالت باشیم.

اما موضوع تأسف برانگیز رفتارهای خارج از عرف برخی از کاراته‌کاها پس از شکست برابر رقبا بود به طوریکه با بهانه جویی و ایرادهای بی‌مورد قصد داشتند کم کاری و نقاط ضعف خود را پوشش دهند، در حالیکه قضاوت داوران نسبتاً کم‌نقص بود.

کار بجایی رسید که بی اخلاقی چند کاراته‌کا به اخراج آنها منجر شد، این در حالی بود که حاضران در سالن بر آرا درست داوران مهر تایید می‌زدند. در این میان باید اذعان داشت شهرام هروی سرمربی تیم ملی بر عدالت محوری و اخلاق گرایی پایبند است و قرار نیست حق کسی در تیم ملی ضایع شود، اما حرکت مذموم اخیر و عکس‌العمل تندخویانه برخی از شرکت کنندگان، جاذبه‌های مسابقات یادشده را به بیراهه برد.

با این اوضاع و احوال، عقل سلیم حکم می‌کند که فدراسیون کاراته و کادرفنی تیم ملی بدون کوچکترین اغماضی، حق را به حقدار بدهد و عدالت محوری را در اولویت امور قرار دهد. اگر آن زمانی که این اعتراضات باب شد، مسئولان فدراسیون برخورد قاطعی با خاطیان انجام می‌دادند، شاید کار به اینجا نمی‌‎کشید و بهتر است مسندنشینان کاراته برای یک بار هم که شده جلوی معترضان همیشگی را بگیرند.

بی‌گمان، عنایت ویژه به عدالت محوری و برخورد جدی با خاطیان اگر روی نوار استمرار حرکت کند، کاراته منزه تر از همیشه به سمت تعالی گام برخواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *