رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا در حال بررسی ارسال 4 سامانه موشکی به اوکراین

8:30 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۳۰۸
رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که این کشور در حال بررسی ارسال چهار سامانه موشکی به اوکراین است.

خبرگزاری میزان - عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه گذشته و پس از آنکه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از این کشور درخواست کمک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی کردند، آغاز شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای مسلح روسیه و نیروهای دونباس در بحبوحه این عملیات نظامی به پیشروی خود ادامه می دهند و طی هفته‌های گذشته چندین شهر در منطقه را آزاد کردند.

در همان زمان، ارتش اوکراین سرزمین‌های متعلق به جمهوری دونتسک و جمهوری لوهانسک را هدف قرار می‌دهد و شهرهای دونباس را گلوله باران می‎کند.

طرح صلح افسر سابق ارتش آمریکا برای درگیری اوکراین

«دیوید پاین»، افسر سابق ارتش آمریکا، در مقاله‎ای که توسط The National Interest منتشر شده است، راهی برای پایان دادن به درگیری اوکراین پیشنهاد داده و طرح صلح 15 ماده‎ای را که شامل به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه بوده، ارائه کرده است.

هشدار جانسون درباره طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس هشدار داده که درگیری اوکراین ممکن است طولانی شود و از کشورهای غربی خواسته است که حمایت از کی‌یف را افزایش دهند.

خمپاره‌باران دونتسک به 5 کشته و 20 زخمی

مقام‎های جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش‌بس (JCCC) اعلام کردند که در نتیجه خمپاره‌باران شهر دونتسک، پنج نفر کشته و حداقل 20 نفر زخمی شدند.

دونتسک

بررسی ارسال محموله‌ای شامل چهار سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا به اوکراین

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون در حال بررسی ارسال محموله‌ای شامل چهار سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا به اوکراین است.

تخلیه حدود 30 هزار غیرنظامی از دونباس و جنوب اوکراین

«میخائیل میزینتسف»، یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت که تقریباً 30 هزار غیرنظامی در روز گذشته از مناطق جنگی در دونباس و جنوب اوکراین تخلیه شدند.

ساخت فیلم جنگی جعلی با 40 بازیگر

یک مقام ارشد نظامی روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی با کمک 40 بازیگر فیلم جنگی جعلی را در شهر «میکولایف» در جنوب اوکراین ساخته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *